Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Biztonsági kérdések övezik a Cybertruck dizájnját
A Tesla Cybertruck szögletes dizájnja és a külső borításához használt nagy merevségű rozsdamentes acél biztonsági aggályokat vet fel, mivel lehet, hogy nem nyújtanak kellő biztonságot a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak egy balesetben.
A Tesla által az elektromos pickup bemutatóján prezentált baleseti tesztvideók széleskörű véleménycserét indítottak el a közösségi médiában. A szakértők egyelőre nem tesznek határozott kijelentéseket, mert a tesztek adataira várnak, hogy következtetéseket vonhassanak le.
„A legnagyobb problémát az jelenti, hogy ha tényleg merev burkolatot csinálnak a járműnek rozsdamentes acél felhasználásával, akkor egy balesetet szenvedő ember jelentősebb mértékben fog megsérülni” - mondta Adrian Lund, az Insurance Institute for Highway Safety korábbi elnöke, akik ipari sztenderdnek minősülő baleseti járműteszteket készítenek.
A Tesla a reklámokba is bevonta a Cybertruck ütközési energiát elnyelő szerkezeti részeit. Az amerikai vállalat vezérigazgatója, Elon Musk a közösségi médiában fejezte ki magabiztosságát a jármű biztonságát illetően, a többi pickuphoz képest, a Tesla azonban nem adott azonnali választ a biztonsági szakértők által felvetett kérdésekre. Musk állítása szerint a burkolat anyaga még az azt készítő présgépben is kárt tett, amivel a vezérigazgató a jármű strapabíróságát szeretné kiemelni.
Egyedi és erős szerkezet a Cybertruck
A lapos felületekkel és hosszú, egyenes élekkel megtervezett jármű egy igen feltűnő jelenség. Ez az első rozsdamentes acéllal burkolt autó a DeLorean óta, ami az 1985-ben megjelent Vissza a jövőbe című filmben játszott központi szerepet.
A Tesla austini gyárában, a bemutató esemény közben a vállalat kiemelte, hogy a hidegen tekercselt rozsdamentes acél paneleket arra tervezték, hogy elnyeljék az ütközések közben fellépő energiákat. Elmondásuk szerint az első és hátsó szerkezeti részek energiaelnyelő bordákkal rendelkeznek, amik segítenek a fellépő erők elosztásában, valamint egy oldalirányú ütközés közben az ajtó külső burkolata felel a terhelés legnagyobb részéért.
Samer Hamdar, a George Washington Egyetem autóipari biztonsági professzora aggodalmát fejezte ki a kisméretű gyűrődési zónák miatt, amik az autó azon részei, amelyek egy ütközés során deformációval segítik a fellépő energiák elvezetését, így biztonságosabbá téve a járművet. A professzor hozzátette azonban, hogy a pickup más energiaelvezető tulajdonságai kárpótolhatják ezt a hiányosságot.
Erős negatív vélemények is vannak
David Friedman, a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal korábbi megbízott vezetője a következő módon szemléltette a „vesztes” fél sorsát egy balesetben: „Ha egy gyűrődési zónákkal rendelkező autóval balesetezünk, a mi járművünk pedig merevebb, akkor a másik autó össze fog törni, a miénk viszont ellen fog állni.”
A kaliforniai Berkeley Egyetem Biztonságos Közlekedést Kutató és Oktató Központjának vezetője, Julia Griswold kiemelte, hogy a pickupok jelentős súlya és nagy gyorsulása veszélyt jelent azokra, akik nem ilyen járművet birtokolnak.
A közel 61 ezer dolláros indulóár miatt a Cybertruck nem lesz egy akkora számban eladott jármű, mint például a Model Y, de Musk állítása szerint éves szinten nagyjából 250 ezer darabot szeretnének gyártani belőle 2025-re.
Európában nincsenek jó kilátások
A Tesla még nem árulta el, hogy Európában is forgalmazni fogja-e a Cybertruckot, azonban a cég főmérnöke szerint az Európai Unió külső kinyúlásokra, sarkokra vonatkozó szabályai, amiket a járókelők biztonságának érdekében hoztak, megnehezíthetik a pickup értékesítését.
A brüsszeli központú Európai Közlekedésbiztonsági Tanács egy nyilatkozatban kijelentette, hogy „remélik, a Tesla nem hozza el a Cybertruckot Európába, mivel egy ekkora méretű, erejű, és súlyú jármű halálos lenne egy balesetben a gyalogosokat és a kerékpárosokat tekintve.”
Az Egyesült Államok döntéshozói a vállalatokra bízzák, hogy önteszteljék magukat és ezzel biztosítsák, hogy eleget tegyenek a biztonsági előírásoknak. Musk egy interjúban elmondta, hogy a Cybertruck minden szabálynak megfelel, a múlt héten már le is szállították a vásárlóknak az elektromos pickupok első adagját - írta meg a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!