Gyártók Közösen fejleszti az e-mobilitást az Ikarus és a Siemens

Közösen fejleszti az e-mobilitást az Ikarus és a Siemens

autopro.hu | 2023.12.13 04:16

Közösen fejleszti az e-mobilitást az Ikarus és a Siemens

Fotó: Pörge Béla

A legújabb fejlesztésű Siemens pantográf töltő a lehető legcsendesebb működés kialakítására helyezte a hangsúlyt, a töltőállomások közelében élőkre való tekintettel.

Hirdetés

A Siemens új, Ikarusszal közösen fejlesztett e-Mobility áramszedők e-Line termékcsaládja a speciális zajszigetelő kialakításának köszönhetően minden eddiginél alacsonyabb zajszinttel rendelkezik akkor is, amikor leeresztik a busz tetejére és akkor is, amikor érintkezik a töltőburkolattal. Ez azt jelenti, hogy a töltőállomás környezetében rendkívül alacsony lesz a töltés általi zajterhelés, ami jelentős szempont a városi, lakóövezeti töltés esetén.

„Valóban egyedülálló, hogy milyen csendesen kapcsolódik a Siemens töltőpantográf a töltőhúrhoz” - mondja a vezető tesztmérnök, aki az együttműködés jegyében az Ikarus képviseletében már több hónapja teszteli a Siemens pantográfiákat a területen.

Az Ikarus elektromos buszai pedig a Siemens-szel közös tesztprogram keretében most ismerkednek a pantográf töltéssel, kifejezetten pozitív eredménnyel. A pantográf töltők rendkívül hatékonyak és gyorsak, a csatlakozók automatikus illesztési rendszerének segítségével a buszok könnyen megtalálják a megfelelő pozíciót, és azonnal megkezdhetik a töltést, így a töltési idő - többek között ennek köszönhetően is – lerövidül, maga a töltési folyamat pedig könnyebbé és kényelmesebbé válik.

Csendes töltés

A Siemens áramszedő e-Line termékcsaládja 600 kilowattos töltési teljesítményre képes, és alkalmas a rövid ideig tartó, nagyáramú töltésre, valamint kisebb áramerősségű depótöltésre is. Tíz méter távolságban a maga 54 decibeles csúcszajszintjével a speciális kialakítású töltőfej a kategóriájában a legcsendesebb érintkezést teszi lehetővé. Az áramszedő a rugós emelőkarnak és az érintkezőfej kifinomult csapágyazásának köszönhetően képes kompenzálni a jármű minden eltolódását, elmozdulását és így rendkívül megbízható töltést tesz lehetővé. A kontaktfej még a jármű félreállított helyzetében is könnyedén siklik a szabványosított töltőrúdba, ami kiváló választássá teszi városi területeken való felhasználásra, ahol az elektromos kereskedelmi járművek a legjobban érvényesülnek.

Fotó: Ikarus

Másik előnye a közös fejlesztésnek, hogy egyszerű pozícionáló rendszerének köszönhetően a Siemens pantográf alkatrészeinek száma jelentősen csökkent. Az optimalizált alkatrészszámnak köszönhetően a töltőpantográf könnyű és egyszerű a karbantartása.

Könnyen át lehet állni rá

A sorozatgyártásra kész töltő-áramszedő a jelenleg piacon lévő töltőpantográfokkal azonos mechanikai interfésznek köszönhetően könnyen becserélhető, még a jármű parkolási pozíciója is ugyanaz marad a töltőinfrastruktúránál. Ráadásul a pantográf nem igényel külön tárolórendszert a kontaktfej számára, ami lehetővé teszi más járműtetőre szerelhető komponensek könnyebb integrációját, például az akkumulátorokat el lehet helyezni a jármű tetőjén a kar lifting alatt, mivel a jármű és a töltőpantográf közötti további interfész megszűnik.

A pantográf töltési rendszer egyre népszerűbb, egyre több töltőállomás kerül ezzel a technológiával kialakításra, ami segíti az elektromos tömegközlekedés fejlődését és terjedését, mivel lehetővé teszi a buszok gyors és hatékony töltését, növelve ezzel a hálózat rugalmasságát és megbízhatóságát.

Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink