Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Készülhetünk a kínai e-autók dömpingjére?
Elon Musk, a Tesla tulajdonosa szerint az elektromos járművek eladását az árak nehezítik meg. A BYD és más kínai autógyártók a probléma orvoslásán dolgoznak, és jó úton járnak a sikerhez.
A BYD a héten mutatta be új Seagull modelljét a Sanghaji Autókiállításon. A részletek meglepték az elemzőket és a riválisokat. Az elektromos jármű hatótávolsága több mint háromszáz kilométer, viszont a kezdőár körülbelül egynegyede az Európában forgalmazott elektromos járművekének, nagyjából 11 ezer dollár csupán.
Adam Jonas, a Morgan Stanley amerikai befektetési bank elemzője szerint a Seagull a kínai autógyártók agresszív deflációs nyomásának újabb megnyilvánulása. Az elemző szerint a kínai e-autók egy még erősebb külföldi offenzívájára kell készülni.
Könnyű célpont Európa
Az Egyesült Államokban Musk Teslája idén már hatodik alkalommal csökkentette az árakat a kereslet növelése érdekében az erősödő verseny és a gazdasági bizonytalanság közepette. A Tesla árcsökkentései még a kínai autógyártókat is a példa követésére sarkalták.
A Sanghaji Autókiállításon látottak és a Seagull ugyanakkor bebizonyították, hogy a kínai elektromosautó-gyártók jelenleg világelsők technológia és ár tekintetében. A BYD és riválisainak számos autója lesz kapható Európában, Délkelet-Ázsiában és más tengerentúli piacokon, ami veszélyezteti a hagyományos autógyártókat az autóipari vezetők és elemzők szerint.
Patrick Koller, a francia Faurecia autóipari beszállító vezérigazgatója szerint az európai belépőszintű elektromos autók piaca szabad teret kínál a kínai autógyártók számára. Nem csoda, hogy a piaci rést a kínai autógyártók szép számmal ki szeretnék használni. Koller úgy véli, hogy a kínai fogyasztók számára vonzó autók az európaiak számára is azok lesznek, és a kínai autógyártók a „fantasztikus versenyelőnyük miatt” évente akár egymillió autót is eladhatnak Európában, ami a piac nyolc százalékának felelne meg.
Célkeresztben az öreg kontinens
A Nio, a kínai prémium kategóriás elektromos autógyártó nemrég bejelentette egy megfizethetőbb elektromosautó-márka indítását, melynek első célpiaca Európa, de akár az Egyesült Államokban is megjelenhet. „Ha jobb felhasználói élményt tudunk nyújtani az európai vásárlóknak, megalapozhatjuk versenyképességünket és megkaphatjuk a méltányos részesedésünket"- nyilatkozta Qin Lihong, a Nio elnöke a Reuters-nek.
A Zeekr, a kínai Geely tulajdonában lévő prémium elektromos autómárka előreláthatólag 2026-ra jelen lesz a legtöbb európai piacon.
Érdemes megjegyezni, hogy még a régóta játékban lévő külföldi autógyártók is kihasználják Kína versenyképes ellátási láncát. A BMW például az iX3-at Kínából exportálja Délkelet-Ázsiába és Európába.
A Dacia a Spring, a BYD Seagull-hoz hasonló belépőszintű elektromos modellt szintén Kínából szállítja Európába, és tavaly a Tesla után a második legnagyobb kínai elektromosjármű-exportőr volt. A Tesla tavaly több mint 271 ezer Model Y és Model 3 szedánt szállított sanghaji gyárából Európába és más piacokra, ami eladásainak nagyjából ötödét tette ki.
Exponenciális exportnövekedés
A kínai járműexport növekedése legnagyobb részben azonban a kínai autógyártóknak köszönhető. Kína autóexportja 2020 és 2022 között megnégyszereződött, és meghaladta a kétmillió járművet. Idén várhatólag minden járműtípus exportja eléri a hárommilliót, ha sikerül tartani az első negyedévi ütemet.
A BYD exportja tavaly négyszeresére nőtt, közel 56 ezer járműre, a Yuan Plus elektromos járművel az élen. A BYD még nem jelentette be a Seagull exportterveit, viszont a jármű ára alacsonyabb lesz, mint a Kínában legkelendőbb BYD Dolphiné (17 ezer dollár). A BYD a negyedik negyedévben kezdi majd meg a Dolphin szállítását Európába.
„Lehet, hogy hamarabb látjuk őket Rómában, Varsóban vagy Lisszabonban, mint gondolnánk. Nem csoda, hogy a Tesla folyamatosan árat csökkent " – mondta el Jonas a Dolphinról.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!