Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kész a ZalaZone tesztpálya új irányítóközpontja – ez történt a 5. héten
Az irányítóközpont elkészültével újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a ZalaZone építése. Kevesebb ok volt az örömre külföldön: Németországban a Ford egyik gyárának dolgozói élnek továbbra is bizonytalanságban, és várják a vezetéstől, hogy garantálja munkahelyeik jövőjét, míg Olaszországban a szakszervezetek sok tízezer állás megszűnését vetítik előre az elektrifikáció következményeként. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Mintegy 350 millió forintos beruházással elkészült a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya irányítóközpontja. Ebben a létesítményben fogja munkáját végezni a tesztpálya üzemeltetéséért felelős 40-50 fős személyzet.
Zöldít a BMW
A BMW 2026-tól minden európai gyárában alacsony károsanyag-kibocsátással előállított acélt, úgynevezett zöldacélt fog alkalmazni, részeként a környezetbarát átállásnak.
A BMW a bőrgyártás terén csakugyan a fenntarthatóságra törekszik. A második autógyártóként csatlakozott a Leather Working Group világméretű kezdeményezéséhez, aminek célja a bőr termékek fenntartható módon készítése.
Van, akinek rosszul, van, akinek jobban megy
A Mercedes-Benz és a Geely vegyesvállalataként működő, évek óta veszteséges Smart állítólag részvényeladással juthat pénzhez a kínai modellpalettájának elektrifikálásához.
Jobb a helyzet a Peugeotnál, ami Európában a márkák népszerűségi rangsorában a második helyre lépett elő tavaly. A vállalat most a globális terjeszkedést tervezi, miközben a Európában az első hellyel szemezget.
A Volvo Cars eladásai éves összevetésben ötödével csökkentek januárban. A gyártó a chiphiánnyal magyarázza a visszaesést, továbbá felhívja rá a figyelmet, hogy jelenleg a szállítási kapacitások jelentik a szűk keresztmetszetet.
Ahogy sok más luxusautó-gyártónak, úgy a Ferrarinak is nagyin jó éve volt 2021-ben. Az olasz sportautógyártó értékesítései új rekordot értek el, rendelésállománya pedig 2023-ra is átnyúlik.
Létszámcsökkentés a láthatáron
A Stellantis idén mintegy 1400 munkahelyet számolhat fel Franciaországban a folyamatban lévő reformok részeként. Tavaly hasonló mennyiségű állást szüntetett meg a konszern Franciaországban.
A Fordnál a saarlouis-i gyár dolgozóinak jövője kétséges. Az üzemnek még nem osztottak lapot a vállalat elektromos átmenetében, a munkavállalói képviselet pedig biztosítékokat vár a vállalatvezetéstől. A Ford egyébként éppen az elektrifikáció felgyorsítására készülhet: bennfentesek szerint az eddig bejelentetten felül további 10-20 milliárd dollárt tervez elektromos járművek gyártásába fektetni.
A Teslának több mint 800 ezer járművet kell visszahívnia az USA-ban, mivel kiderült, azok nem figyelmeztetnek minden alkalommal az öv becsatolására.
Nem fogynak az új autók
Gyengén indult az év a hazai újautó-piacon. Januárban alig több mit 8000 új autót helyeztek forgalomba, 8,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel megelőzően.
Fordított a helyzet a használtautó-behozatal esetében. Az új járművek chiphiány következtében beszűkült kínálata hatására 7,2 százalékkal több autót hoztak be, mint egy évvel korábban.
2021-ben az Európai Unióban több elektromos autót helyeztek forgalomba, mint dízelüzeműt. Az eladásokat továbbra is a tradicionális hajtású típusok dominálták, ám részesedésük nagyot esett az előző évihez képest.
Annak ellenére, hogy a gyári elsőszerelésű abroncsok eladásai csökkentek a chiphiány következtében, 2021 az európai gumiabroncs-iparág számára a fellendülés időszaka volt, és idén ismét elérheti a járvány előtti kibocsátási volument.
A németek fellélegezhetnek, az olaszok aggódhatnak
A müncheni ifo Intézet kutatása szerint januárban enyhült valamelyest a nyersanyaghiány a német autóiparban, azt azonban még korai lenne megmondani, hogy trendfordulóhoz érkeztek-e a beszerzési nehézségek.
A nyersanyaghiány talán enyhül, de az elektrifikáció munkaerőpiacra gyakorolt hatásai még koránt sem bontakoztak ki. Szakszervezetek szerint csak Olaszországban 73 ezer autóipari állás forog kockán.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!