Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hamarosan zöldacélra vált a BMW
A BMW 2026-tól minden európai üzemében zöldacélt fog használni az autógyártáshoz. Az alapanyagot Salzgitterből szerzi majd be a bajor OEM. A járműgyártók által használt acél károsanyag-kibocsátásának csökkentése is része a környezetbarát átállásnak.
Remek partnerre talált az alacsony károsanyag-kibocsátású acél után kutatva a BMW a Salzgitter AG személyében. Ezt jelzi az a megállapodás, aminek értelmében 2026-tól az összes európai BMW-gyárba ez a vállalat szállít majd acélt a járműgyártáshoz – arról nem szól a közlemény, hogy ez az épülő gyárakra is igaz-e, azaz Debrecenbe is a Salzgitter AG szállítja-e majd az acélt.
Az igazgatótanács új beszerzési tagja, Joachim Post, aki január 1-jén vette át a részleget, a megállapodásról elmondta: „fontos lépés a szén-dioxid-kibocsátás jelentős csökkentése felé ez az üzlet”.
2030-ra a BMW csak Salzgitterből származó acélt akar használni, hogy európai üzemei keresletének több mint 40 százalékát alacsony szén-dioxid-kibocsátású acéllal fedezze. Ez évi 400 ezer tonnával csökkenti a kibocsátást.
Nem az első ilyen megállapodás
A BMW három hónapja aláírt egy szerződést a svéd H2 Green Steel céggel. A társaság 2025-től látja el a müncheni székhelyű vállalatot kizárólag hidrogénnel és zöldárammal készült acéllal. A mostani szerződéssel a Salzgitter AG is elégedett.
Gunnar Groebler, a cég vezérigazgatója szerint az újrahasznosításért tett erőfeszítések csak komoly partnerekkel fejtik ki a hatásukat. „Ezért nagyon örülünk a körforgásos gazdasági együttműködésnek, valamint a zöldacél szállításáról szóló megállapodásnak hosszú távú ügyfelünkkel, a BMW Csoporttal” – mondta.
Az együttműködés jegyében a Salzgitter AG visszaveszi a járműgyártásból származó felesleges acélmaradványokat, és új acél gyártására használja fel azt, amit aztán ismét a BMW-hez szállítanak – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!