Elemzések Katódgyár létesül Debrecenben – ez történt a 49. héten

Katódgyár létesül Debrecenben – ez történt a 49. héten

Végh Martin | 2021.12.13 07:23

Katódgyár létesül Debrecenben – ez történt a 49. héten

Fotó: Facebook/szijjarto.peter.official

Lítiumion akkumulátorokhoz tervezett katódokat készítő üzem létesül Debrecenben egy több százmilliárd forintos beruházás keretében. Itthon lezárult a Continental makói üzemében régóta húzódó konfliktus, míg a Volkswagennél úgy döntöttek, nem lesz vezetőváltás, így Herbert Diess a pozíciójában maradhat. Kevesebb oka volt örülni a Schaeffler dolgozóinak, a cég ugyanis bezárja egy üzemét. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A lítium akkumulátorokhoz szükséges katódokat készítő dél-koreai EcoPro BM Debrecenben hozza létre első Koreán kívüli üzemét. A 264 milliárd forint beruházással felépülő létesítmény 631 embernek nyújt majd megélhetést.

A fontos autóipari központtá válás útján haladó Debrecenben a BMW beszállítói napot tartott az előző héten. A német vállalat helyi üzeme 2025-ben fogja megkezdeni a termelést, tisztán elektromos autókat készítve.

Bizakodó a Dacia magyarországi kilátásait illetően a román és a francia Renault márka hazai importőre, és reális célként értékeli azt, hogy a Dacia minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között.

A Continental makói üzemében a munkáltató és a munkavállalók közti, régóta húzódó konfliktust lezáró megoldás született az új kollektív szerződés aláírásával. Az állami szintre is eljutott viszály forrása az előző munkaszerződés egyoldalú felmondása volt a cég részéről.

Az elektrifikációt és a chiphiányt is kezelik a gyártók

A Volkswagen egyszerre három akkugyártást szolgáló együttműködést jelentett be. A megállapodások kiterjednek egy katódanyagokat készítő új üzem építésére és fenntartható forrásból származó lítium beszerzésére is. A német autógyártó ezzel egy újabb lépést tett az elektrifikáció útján, amin, mint kiderült, a jövőben is Herbert Diess vezetheti majd. Az üzletember jövője azután vált kérdésessé, hogy a lehetséges leépítések miatt konfliktus alakult ki közte és a szakszervezetek között.

A BMW a chiphiányra válaszul beszerzési stratégiát váltott, és a jövőben kettő termelőtől is közvetlen módon szerzi be a chipeket. A szerződések évi több millió félvezető szállítását tartalmazzák.

A Mercedes-Benz engedélyt kapott egy harmadik szintű önvezető rendszer nemzetközi forgalmazására. Az S-osztály vásárlói már 2022 első felében rendelhetnek olyan járművet, amit felszereltek a Drive pilot funkcióval.

Az előző héten kivált a Daimlerből a haszonjármű-gyártását magába foglaló Daimler Truck. A kiválást jól fogadta a piac, és az új vállalat részvényeinek árfolyama gyorsan emelkedett a tőzsdén.

A Stellantis bejelentette, hogy 2030-ra 20 milliárd euró bevételhez jutna szoftveralapú termékek és szolgáltatások értékesítéséből, aminek érdekében MI-alapú architektúrákat készül bevezetni. A konszern emellett azt is közölte, hogy a Foxconnal együttműködve chipfejlesztésbe kezd.

Sok más márka után a Stellantis-hoz tartozó Peugeot-ról is kiderült, hogy mikorra alakítja teljesen elektromossá kínálatát. A francia brand esetében ez a dátum 2030.

Leépítések a láthatáron

A francia Renault megerősítette, hogy a korábban tervezettél kevesebb embert fog elbocsátani Franciaországban. Az elektromos átállással magyarázott leépítés mérnököket és támogató feladatkörök betöltőit érinti.

Schaeffler bezárja luckenwaldei gyárát, ahol belső égésű motorok alkatrészeit gyártják. Az üzem végleges leállása körülbelül háromszáz dolgozót érint.

A Bosch nem az elektrifikáció, hanem a digitalizáció jegyében hozott intézkedést. A német autóipari beszállító az ETAS leányvállalatában vonja össze a járműszoftverek fejlesztését.

Szinte mindenhol csökkennek az eladások

Kínában, a világ legnagyobb autópiacán november volt a hetedik hónap, hogy egyhuzamban csökkent az autóeladás éves összevetésben. A chiphiányhoz köthető visszaesés ellenére az első 11 havi értékesítés meghaladja a tavalyi azonos időszakét.

Jobb a helyzet Nagy-Britanniában, ahol novemberben több hónapnyi csökkenés után végre nőtt az eladások száma. Az ősz utolsó hónapjában 1,7 százalékkal kelt el több autó, mint egy évvel korábban.

Oroszországban azonban megint csak csökkenést hozott november, amivel immáron az ötödik egymást követő hónapban mértek visszaesést. Az egy évivel korábbival összevetve több mint 20 százalékkal kevesebb autó fogyott novemberben.

Lengyelországban szintén esést hozott a november. Az ok itt is a félvezetők globális hiánya és az autógyártás abból eredeztethető csökkenése.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink