Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokat hoznak a szoftverek a Stellantis konyhájára
A Stellantis 2030-ra évi 20 milliárd euró bevételhez jutna szoftveralapú termékek és szolgáltatások értékesítéséből – közölte a vállalat a mesterséges intelligencián alapuló megoldások fejlesztését is magába foglaló szoftverstratégiája ismertetésekor.
A Szoftver nap digitális eseményen részletezett stratégia keretében a Stellantis járművei a jövőben „nyitott szoftveralapú” platformokra fognak épülni, a vezeték nélküli frissítések révén jelentősen kibővítve a vásárlók lehetőségeit a járművekhez való funkciók és szolgáltatások használata terén.
A Stellantis, már korábban ismertetett terve szerint 2025-ig 30 milliárd eurót fektet szoftverekbe és elektrifikációba. A vállalat új, szoftveres stratégiáját a még nyáron felvázolt elektromobilitási tervekhez szorosan illeszkedő módon alakították ki.
Konnektivitás a középpontban
A szoftveres stratégia nagyban épít a járművek konnektivitására. Közleménye szerint, a Stellantis-nak ma 12 millió olyan összekapcsolt járműve van az utakon, amik bevételt generálhatnak (vagyis életkoruk nem haladta meg az öt évet). 2026-ra ezek száma várhatóan 26 millióra fog nőni, 4 milliárd euró bevételt termelve, míg 2030-ra számuk el fogja érni a 34 milliót, évi 20 milliárd euró plusz bevételhez juttatva a Stellantis-t.
A vállalat többféle digitális szolgáltatást fog nyújtani. A tervezettek között egyaránt szerepelnek előfizetések, on demand szolgáltatások, adatalapú és értékesítéssel kapcsolatos szolgáltatások. Az egyik ezek közül egy használatalapú biztosítási program, amit 2022-ben fognak elindítani Európában és Észak-Amerikában. Ahogy arról korábban az autopro.hu is beszámolt, ilyen programmal a rivális Ford is rendelkezik.
Beköltözik az MI az autókba
2024-től a Stellantis három új, mesterséges intelligencián alapuló, vezeték nélküli frissítésre képes elektronikai-szoftveres architektúrával fogja ellátni járműveit.
Az SLA Brain a jármű elektromos rendszerét a modern kor elvárásai szerint módosítja. Számos funkció vezérlését egy központi nagy teljesítményű számítógép veszi át, a szoftveres és hardveres alapok könnyen elválaszthatóak egymástól, továbbá átfogó vezeték nélküli frissíthetőséggel tervezték. A Stellantis egyébként már ma is nyújt a szervizek felkeresését kiváltó vezeték nélküli frissítéseket, amiket 2026-ra legalább negyedévi gyakorisággal fog szállítani.
Egy második szoftveres platform, a STLA SmartCockpit többek között navigációs, hangasszisztens, e-kereskedelmi és fizetési funkciókat fog kiszolgálni.
A harmadik platform az STLA AutoDrive, amit a BMW-vel közösen fejlesztettek ki. Ez Level 2, Level 2+ és Level 3 szintű önvezetési képességet fog nyújtani.
Maga is chipeket fejlesztene a Stellantis
A Szoftver nap alkalmával a Stellantis bejelentette egy egyetértési nyilatkozat aláírását a Foxconnal, amivel már jelenleg is együttműködik. Az új megállapodás chipek négy családjának kifejlesztésére irányul, amik a Stellantis mikrokontroller-igényének nyolcvan százalékát fedezhetik majd.
Az ellátási lánc egyszerűsítését lehetővé tevő alkatrészeket 2024-től fogják beépíteni a Stellantis járműveibe. Ezzel a megoldással a francia-olasz-amerikai vállalat a jövőben kevésbé lehet kitéve a mostanihoz hasonló chiphiányoknak.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!