Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Növekedésre számít jövőre a Dacia
A magyarországi autópiacon a következő időszakban nem valószínű a 2020. évihez hasonló visszaesés. A gazdaság újraindulása, a több társadalmi réteget érintő állami támogatások és adóvisszatérítések egyaránt kedvezően hathatnak a lakossági autóvásárlási szándékra - vélekedik Wachtler Tamás, a Renault Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
A Renault és Dacia márka magyarországi importőrének vezetője szerint a Dacia erősödhet a magánvevők élénkülő piacán, amelyet a márka innovációra fókuszáló stratégiaváltása alapoz meg, ám hátráltathat az autógyártókat sújtó globális chiphiány következtében szűkülő kiszállítási kapacitás.
Az ügyvezető igazgató az MTI-nek nyilatkozva reális célnak nevezte, hogy a márka minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között.
A márka vezérmodellje, a Duster a magyar piacon már most is a harmadik legtöbbet vásárolt autó. Az idén megújult SUV-ből első generációjának 2010-es bemutatása óta közel kétmillió darabot értékesítettek világszerte.
Wachtler Tamás emlékeztetett arra, hogy a nagycsaládosok támogatási programja keretében a Lodgy-ból 7500 darabot adtak el 2019-ben, és hasonló sikerre számíthat a támogatottak körében az új hétüléses családi autó, a Jogger is, amely a jövő év tavaszán benzines és benzin-LPG kettős üzemű motorokkal jelenik meg Magyarországon. A későbbiekben ez lesz a márka első hibridje, amely 2023-ban érkezik a piacra - jelezte.
Jó pozícióra számíthat az elektromos autók szegmensében az idén márciusban bevezetett Spring, a magyar vásárlók már 500-at rendeltek belőle, ez a szegmensében jelenleg hét százaléknak felel meg.
Valamelyest csökkenő eladások, de jó kilátások
A Dacia az idén az első 11 hónapban 7690 autót helyezett forgalomba, ami az év végéig mintegy 8000-re nőhet. Ez jelenleg 5,74 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának a személyautók és kishaszonjárművek mintegy 134 ezer darabos magyarországi piacán. A tavalyi év hasonló időszakában még 7,72 százalékkal rendelkezett a márka. A mérséklődést az ügyvezető igazgató azzal magyarázta, hogy kivezetik a modellpalettából a Dokker Van kisteherjárművet, emellett kevesebb autó kelt el a nagycsaládosok autóvásárlási programja keretében. A koronavírus-járvány okozta válság előtt, 2019-ben még 12 152 Daciát helyeztek forgalomba Magyarországon.
A Dacia az idén arculatváltásba fogott a stratégiaváltás részeként, logót és emblémát is vált. Ehhez 2024-ig kell igazodniuk a márkakereskedéseknek. Magyarországon csaknem 20 kereskedő 42 értékesítési ponton kínál Daciát, jellemzően az importőr másik márkájával, a Renault-val együtt.
A Renault Hungaria Kft. értékesítési árbevétele a nyilvános cégadatok szerint 2020-ban meghaladta a 82,5 milliárd forintot. Az ügyvezető tájékoztatása szerint az árbevétel 40 százaléka köthető a Dacia márkához.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!