Elemzések Jól fogy a Vitara és az Octavia – ez történt az 5. héten

Jól fogy a Vitara és az Octavia – ez történt az 5. héten

Pardavi Mariann | 2019.02.04 09:20

Jól fogy a Vitara és az Octavia – ez történt az 5. héten

Az elmúlt hét legnagyobb eseménye az volt, hogy a győri Audi és a szakszervezet végre megállapodott és elindult a termelés a gyárban. Összefoglaltuk, történt a magyar járműiparban. Kattintson a kiemelten szedett szavakra és olvasson bővebben a témáról!

Hirdetés
  • INTERJÚ: – A sztrájk vis major, ezáltal a beszállítókra szerződés szempontjából nincs hatása. A megrendelt tétel és mennyiség határozza meg a cégek közötti működést. A megrendelt árura az Audinak szerződés szerinti kötelezettsége van, ezáltal a beszállítás megtörténik. A kár akkor jelentkezik, amennyiben a beszállítók által gyártott mennyiségben csökkenés lesz. Ezt a piaci feltételek alakítják, ami kapacitás-kihasználatlanságot eredményez – közölte kérdésünkre a MAJOSZ elnöke, Nyírő József.
  • Véget ért az Audi egyhetes sztrájkja, kattintson és olvassa el, hogyan állapodott meg a szakszervezet és a gyár vezetősége.
  • – Azáltal, hogy térben helyezzük el a tartalmakat, nagyobb átláthatóságot biztosítunk a tananyagban. Ez az átláthatóság logikus rendezettséggel párosulva sokkal hatékonyabbá teszi az összefüggések felismerését, illetve a fontos információk rögzítését – közölte dr. Horváth Ildikó egyetemi docens, a győri egyetemen működő VR Learning Center vezetője.
  • A PwC több mint 1 300 vezérigazgató bevonásával készítette el 22. globális felmérését, a válaszokból arra következtethetünk, pesszimizmus söpör végig a cégvilágon.
  • A Gépipari Tudományos Egyesület félnapos konferenciát tartott az autonóm mobilitás területén zajló fejlesztésekről, az elhangzottak alapján míg az autonóm járművek hardveres technológiája és szoftveres tudása beépül a gyártási folyamatba, még hosszú évek eltelnek.
  • A tavaly januári indulás óta már hárommillió kilométert tettek meg a Mol Limo autói, egy év alatt több mint 40 ezer felhasználó regisztrált a budapesti autómegosztó szolgáltatásra.
  • A Nemzeti Befektetési Ügynökség és a Budapest Business Journal ötödik alkalommal díjazta a legkiemelkedőbb, Magyarországon élő és dolgozó külföldi cégvezetőket. Az ABB és az Apollo Tyres vezetője is díjat kapott.
  • A Continental elérte a tavalyi pénzügyi évre tervezett céljait, a vállalat vezérigazgatója szerint a cégcsoport minden dolgozója kiváló teljesítményt nyújtott.
  • 4,5 millió magyar dolgozik.
  • Duna Autó eladásai alapján a válság óta a 2018-as év volt a legeredményesebb az autóiparban, hiszen együttesen közel 160 ezer gépjármű talált vagy cserélt gazdát. Ez 17,5 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbi statisztikákhoz képest. Jól fogyott a Vitara és az Octavia is.
  • Új vezérigazgatója lett a szállítmányozással foglalkozó Waberer’s-nek.
  • Ipari park épül a nógrádi Szügyön.
  • A magyar állam 20 százalékos tulajdonrészt vásárolt az Ózdi Acélműben a jelenlegi tulajdonos német Max Aicher-csoporttól.
  • Beláthatatlanok az Audi-sztrájk lehetséges következményei: öt pontban szedtük össze, milyen nehezségekkel kell megbirkózni a cégvezetőknek a következő időszakban.
  • Az Életre Tervezett Munkavállalók Országos Szervezete a napokban több vállalatnál is figyelmeztető sztrájkot helyezett kilátásba: a hatvani Boschnál, a Thyssenkrupp jászfényszarui üzemében és a miskolci SEG-nél.
  • Dr. Ballagi Áron egyetemi docens szerint akár 25 éven belül teljesen hétköznapiak lesznek a szerviz- és asszisztensrobotok a mindennapokban.

Kiemelt Partnereink