Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jobb üzleti évet zárt a Bosch, mint remélte – ez történt a 16. héten
Több autógyártó és beszállító is közzétette a 2021 első negyedévére vonatkozó számait, míg a Bosch most értékelte 2020-at: a vállalat kifejezetten jól állta a sarat a nehéz esztendőben. Számos autógyártó mutatott be új modellt a héten, miközben a chiphiány sem múlt még el. Összeszedtük, milyen hírek határozták meg az autóipar világát a múlt héten.
A vártnál jobb üzleti évet zárt a Bosch 2020-ban, és 2021-re is pozitívak a kilátásai, igaz, sem a járvány, sem a chiphiány hatásai nem becsülhetőek még fel pontosan az év hátralevő részét illetően. A Schaeffler is jól kezdte az idei évet, főleg a kínai eladásainak köszönheti a német beszállító, hogy 2020-hoz képest sokkal jobb évet kezdhetett.
Az autógyártók közül a Hyundai Motor Group két legfontosabb tagja, a Hyundai és a Kia is jó évkezdetről számolhatott be, mindkét dél-koreai vállalat jelentősen javított a tavalyi eredményein.
Elektromos új modellek
Elsősorban a Sanghaji Autószalonnak köszönhető, hogy 16. héten több autógyártó is bemutatta leendő modelljét, vagy legalább annak koncepcióját. A trendeknek megfelelően alapvetően elektromos modellekről van szó. A legnagyobb dobás talán az Audi A6 e-tron volt, ami az első autó lesz az Audi PPE platformján, és 2022-től találkozhatunk vele leghamarabb. A Volkswagen Csoport palettájából a kínai piacra tervezett Volkswagen ID.6-os SUV is bemutatkozott a héten.
A Volkswagen egy nem elektromos modell érkezését is bejelentette, ez a népszerű Polo legújabb verziója lesz, melynek érdekessége, hogy kategóriájához képest meglepően jól felszerelt autonóm funkciókkal.
Természetesen a japán gyártók is készültek újdonságokkal, a Toyota egy elektromos SUV-ról, a bZ4X-ről rántotta le a leplet – természetesen virtuálisan. A Honda a Kínai elektromos offenzívájának első tagjának koncepcióját mutatta meg, ez szintén egy elektromos SUV lesz.
A Sanghaji Autószalonon egy beszállító, a Webasto is előrukkolt egy elektromosautó-koncepcióval, amit kifejezetten a kínai piacra szán a német vállalat.
Még mindig gondot okoz a chiphiány
Bár jó hír, hogy a korábban tűzben megrongálódott japán félvezetőgyár, a Renesas Electronics már újra termel, a chiphiány még mindig gondot okoz több gyártónak is, a Daimlernek két gyárát is le kellett állítania ideiglenesen emiatt.
A Peugeot márkát is magába foglaló Stellantis autóipari konszern bejelentette, hogy a Peugeot 308-asokat digitális helyett analóg sebességmérővel fogják készíteni a chipek elégtelen mennyiségben rendelkezésre állása miatt.
Egyre többen próbálkoznak a szilárdtest akkumulátorokkal
A héten két nagy autógyártó is bejelentette, hogy az elektromos offenzívájához szilárdtest akkumulátorokat gyártana. A General Motors és a BMW is óriási összeget fektet a technológia kutatásába és fejlesztésébe.
A BMW-vel kapcsolatos hír még, hogy a bajor OEM-re komoly bírság vár az Európai Unióban a versenyszabályok megszegéséért.
Állásokba kerül az elektromos átalakulás
Kiderült, hogy eddig hatezer állást érintett a Continental átszervezése, amit a járműipar átalakulása tett szükségessé. Ez nem jelenti azt, hogy ennyien távoztak a cégtől, 1500-an ugyanis találtak állást a vállalatcsoport másik területén, 4500-an viszont már nem tartoznak a Continental kötelékébe. Ezek a németországi állásokat érintik, Magyarországon egyelőre egyetlen Conti-dolgozó helyét sem érinti az átalakulás.
Ha már magyar beszállítók: a héten előszerződést kötött az ISD Dunaferr Zrt. és a Bécsben bejegyzett, nehézipari cégekkel, kazah háttérrel rendelkező, tőkeerős Safin GmbH, valamint új cégként bejegyzés alatt van a Safin Donau Acélipari Zrt. dunaújvárosi székhellyel. Eközben Győrben a Pannon Tools az automatizálásban látja a megoldást a kihívásokra, erről az autopro.hu-nak adott interjúban beszélt a cég vezetője.