Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itthon és Európában is nagyot mentek az elektromos autók
2021 második negyedévében tovább, 35,2 százalékra nőtt az elektromos hajtású modellek újautó-értékesítéseken belüli aránya az Európai Unióban, miközben a benzin- és dízelüzemű típusoké 62,2 százalékra zsugorodott – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) statisztikáiból, amikből az alternatív hajtású autók hazai népszerűsödése is kiolvasható
Egy évvel korábban, 2020 második negyedévében a különböző kategóriákba tartozó elektromos autók eladásokon belüli aránya még csak 16,8 százalék, a mostani durván fele volt az EU-ban, míg a tradicionális hajtású modellek a piac 81,3 százalékát adták.
Abszolút számokat tekintve idén április-júniusban 25,3 százalékkal több benzines autót, valamint 7,8 százalékkal több dízelt adtak el, mint egy évvel korábban, mikor a koronavírus-járvány visszavetette az értékesítéseket. Más hajtásszegmensek azonban a bőkezű állami támogatásnak hála nagyobb keresletnövekedést élveztek, így a benzinnel és gázolajjal hajtott négykerekűek részesedése 51,9 százalékról 41,8, illetve 29,4 százalékról 20,4 százalékra esett.
A hibridek a legkelendőbbek, de az akkust is sokan viszik
541.162 darab, a tavalyit mintegy háromszorosan felülmúló értékesítéssel a villanyautók legnagyobb szegmensének számító vezetékesen nem tölthető hibridek a teljes piac 19,3 százalékát adták.
Plug-in hibridekből az egy évvel korábbinál 255,8 százalékkal többet, 235.730 darabot értékesítettek, amivel a teljes eladások 8,4 százalékát adták.
Az akkumulátoros elektromos járművek népszerűsége közel azonos mértékben nőtt, így értékesítésük 231,6 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, miközben a részesedésük több mint duplájára, 7,5 százalékra nőtt. Ezekből a típusokból összesen 210.298 darab kelt el április-júniusban.
Sok magyar vett hibridet
Az ACEA statisztikája kitér Magyarországra is: az előző negyedévben a benzines és dízelautók aránya 55,6 százalékra csökkent 73,5 százalékról, miközben az elektromosoké 44,3 százalékra módosult 26,4 százalékról.
A szignifikáns bővülés hajtómotorjai egyértelműen a konnektorról nem tölthető hibridek voltak, amikből az egy évvel korábbihoz viszonyítva mintegy kétszer annyit – és a benzineseknél még körülbelül száz darabbal többet is – 12.640-et helyeztek az utakra.
Akkumulátoros elektromos autóból idén 667 darabot értékesítettek a második negyedévben, míg plug-in hibridből 1126 darabot.