Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Folyamatosan törnek előre a kínaiak
Az elektromobilitás korszaka előtt a kínai autógyártók nem tudtak értelmezhető eredményeket elérni Európában. Most azonban úgy tűnik, eljött az ő idejük, igaz, a német autóipar egyelőre nem érzi magát fenyegetve.
Kína a globális piac élvonalába törekszik: több meghiúsult próbálkozás után mostanra a népköztársaság megünnepelhette az világpiaci belépését. A kínai CAAM autós szövetség által közzétett adatok szerint a kínai járműexport 2020 óta körülbelül 2,5 millió járműre nőtt – tehát megháromszorozódott.
A világranglistán a kínai exportőrök a harmadik helyre tudták magukat felküzdeni. Őket közvetlenül Németország előzi meg, a csúcson pedig Japán áll – a keleti ország mintegy hárommillió járművet exportált az elmúlt évben, Németország pedig 2,61-et, Kína pedig 2,5 millióval a harmadik. Ám miközben a régi ipari országok autóexportja egyre lassabban, sőt, akár egyáltalán nem halad előre, addig villámgyorsan nő a kínai járművek utáni kereslet.
Kínai kézre játszik az elektromobilitás
A Közel-Kelet és Latin-Amerika egyes részein a kínaiak már piacvezetőként szerepelnek, de Európában is egyre nagyobb teret hódítanak. A kínaiak gyártók már legalább egy évtizede szeretnének bejutni az európai piacra, viszont a belső égésű motorok korában nem tudták a konkurencia nyomába szegődni. Nehézségeik voltak a biztonságtechnika terén és egyes járműveik minősége megkérdőjelezhető volt. Az elektromos korszak beköszöntével viszont újra osztották a lapokat - ezen a téren a kínaiak komoly technológiai vezető szerepet töltenek be.
Szakértők szerint a kínai gyártók a korai kezdésnek köszönhetően nemcsak a gyártásban, hanem a konnektivitás és az autonóm rendszerek fejlesztésében is komoly előnnyel rendelkeznek például a német konkurenseikkel szemben.
A kínai Geely okos döntést hozott, mikor átvette a svéd Volvo a vezetését, és az elektromos jövő felé fordította azt. Ugyanakkor más kínai elektromos gyártók, mint a BYD vagy a Nio is felvonulóban vannak a külföldi piacokon.
Jól jön a verseny
A terjeszkedésnek persze vannak korlátai: jelenleg még a kínai elemzők is kételkednek abban, hogy belátható időn belül háttérbe tudják szorítani a németeket a saját piacukon. „Sokáig fog tartani, amíg a kínai járműgyártók komoly piaci részesedést nyernek Németországban” – nyilatkozta Zeng Zhiling kínai analitikus. Dél-Kelet-Ázsiában, Dél-Amerikában és Afrikában a Kínaiak ezzel szemben jelentősebb szeletet szereztek.
„A verseny serkenti az üzletet” – mondta magabiztosan a VDA képviselője a kínai terjeszkedésről. A német autóipar határozott előretörést produkál: a német elektromos modellek száma már meghaladta a kilencvenet, 2024 végére pedig 100 fölé is juthat. A termékminőségét tekintve a német gyártók vannak vezető pozícióban.
Németországban 2022-ben az újonnan regisztrált járművek több mint fele német gyártótól származott, a kínai gyártók piaci részesedése jelenleg hat százalékon áll – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!