Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Erős évkezdés, kitárták pénztárcájukat a spanyol vevők
11 százalékkal ugrott meg januárban Spanyolországban az új autók piaca, főleg az olcsóbb kocsiknak köszönhetően. A Seat erős szereplése nem újdonság, viszont van két meglepően sikeres gyártó.
Igazán szépen kezdte 2017-et a spanyol autópiac, hiszen a januárban értékesített 84 és félezres darabszám tizenegy százalékos pluszt jelent az előző év azonos időszakához képest. Jó hír az ország autóiak átlagéletkorát növelni kívánó kormányzatnak, hogy a vevők között 53,5 százalékra növekedett a magánszemélyek aránya. A keresleti oldal szép teljesítményét ugyanakkor szakértők szerint árnyalja, hogy idén januárban kettővel több munkanap állt a vásárlók rendelkezésére, mint tavaly.
A márkákat tekintve komoly átrendeződések zajlottak az országban, a Fiat például 42 százalékkal több kocsijára talált vevőt. Az olaszok sikerének kulcsa az új Tipo piaci bevezetésében rejlik. Jól húzott az Alfa Romeo (+59%) is, igaz, az értékesítési darabszám meglehetősen alacsony, mindössze 287 példányt jelent. Jól fogytak a Daciák, a konszern fő márkájának számító Renault hat százalékos mínusza mellett az olcsóbb márka 42 százalékkal több kocsit adott el. Szintén erős hónapot zár a Seat, amely leginkább az Ibizának köszönhetően 52 százalékkal több slusszkulcsot adott át ügyfeleinek.
Az ázsiai gyártók is erős piacot fedezhettek fel januárban az Ibériai-félszigeten: a Hyundai 11, a Toyota (főleg az Aygo miniautónak, a Priusnak és a RAV4-nek köszönhetően) 33 százalékos növekedést könyvelhetett el, a Mitsubishi pedig 29 százalékos értékesítésnövelést produkált. A német prémiumgyártók mindegyike pluszban zárt, a Mercedes-Benz 21, az Audi 8,7, a BMW szerény 1,4 százalékkal több vásárlót győzött meg, hogy őket válasszák, írja az Automotive News.
Persze voltak gyengébben muzsikáló gyártók is, a Jeep értékesítései például 27, a Peugeot és a Citroen egyaránt 4,3-4,3 százalékkal adott el kevesebb kocsit. A VW stagnált, a Skoda egy százalékkal esett vissza. A Mazda eladásai 13, a Hondáé 15 százalékkal zuhantak.