Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyelőre nem lesz leépítés a makói Continentalnál – ez történt az 51. héten
Hála a megrendelések növekedésének, a Continental makói gyárában egyelőre nem kell leépítésekre számítani. Ugyanakkor Spanyolországban bizonytalan jövő előtt állnak a Nissan végleg bezárt barcelonai egységének dolgozói, míg az Audi ingolstadti munkavállalóinak teljes elektrifikációra kell készülniük. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
2022 második feléig nem várható további leépítés a Continental autóipari tömlővezetékeket gyártó makói gyárában, hála a rendelésállomány megemelkedésének az utóbbi hónapokban. A makói üzemből idén mintegy 200 dolgozót bocsátottak el, az érintetteknek a városvezetés pénzügyi segítséget kínált fel.
A Continental budapesti gyára fontos mérföldkőhöz érkezett. A német autóipari beszállító bejelentése szerint az elmúlt húsz évben százmillió félvezető elektronikát készítettek a fővárosi dolgozók közreműködésével.
Az indiai Motherson autóipari beszállító 16 millió euróból fejlesztette öt hazai telephelyét. A legjelentősebb fejlesztés a kecskeméti üzemnél valósult meg egy új csarnok felépítése képében.
Fontos változások több gyártónál is
A Volkswagen konszernhez tartozó Audi központi, Ingolstadtban található gyárában készülő járművek közül minden második elektromos lesz az évtized közepére, 2028-ra pedig teljesen elektrifikálják az üzem portfólióját.
Kiszivárgott információk szerint sokrétű együttműködést készít elő a Renault és a kínai Geely. A kooperációval a francia fél ismét megjelenne a kínai piacon, míg a Geely-nek az amerikai piac meghódítása válik könnyebbé.
Végleg bezárta barcelonai gyárát a Nissan. Az üzemnek egyelőre nem sikerült új gazdát találni, ezért több ezer dolgozó jövője vált bizonytalanná.
A Ferrari nemrég hivatalba lépett új vezérigazgatója, Benedetto Vigna egyik első lépése a vezetés átalakítása lesz, aminek részeként három felsővezető is távozni fog az olasz sportautó-gyártótól.
Hol a biztonsággal, hol szabályszegéssel van gond
Újabb vizsgálat indult Teslák ügyében az Egyesült Államokban. A helyi közlekedésbiztonsági hatóság az elektromos autók videojáték funkcióját vizsgálja, amit akár a vezető is használhat menet közben.
A Continentalból kivált Vitesco Technologies 80 millió eurót különített el a dízelbotrányból fakadó esetleges büntetések kifizetésére. Bár a vállalat önállósodott, érintettsége a 2015-ös dízelbotrányban ettől nem szűnt meg.
A Schaeffler az elektromos motorok gyártásának digitalizálása érdekében indított projektet egy 17 vállalatból álló konzorcium vezetőjeként. A cél a gyártás fenntarthatóbbá és nyereségesebbé tétele modern technológiák alkalmazásával.
Akkumulátorral fejlődik a hazai energiahálózat
Magyarországon, a Dunamenti Erőmű területén Tesla Megapack energiatárolót létesít a MET Csoport. Az energetikai eszköz építését 2022 nyarára tűzték ki.
A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés állami beavatkozást sürget az energiaárak emelkedése miatt, amik érvelése szerint a hazai acéltermelőknek jelentős versenyhátrányt okoznak.
Novemberben harminc éve nem látott mélységbe zuhantak az európai újautó-eladások. Az értékesítések beesése többek között a gyártást visszafogó chiphiánynak tudható be.
Az IfW rontotta a 2022-es német GDP-növekedési előrejelzését. A kutatóintézet most 4 százalékos növekedéssel számol, ami 1,1 százalékkal alacsonyabb az előző prognózisnál.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!