Elemzések Egyelőre nem lesz leépítés a makói Continentalnál – ez történt az 51. héten

Egyelőre nem lesz leépítés a makói Continentalnál – ez történt az 51. héten

Végh Martin | 2021.12.27 04:21

Egyelőre nem lesz leépítés a makói Continentalnál – ez történt az 51. héten

Fotó: Continental

Hála a megrendelések növekedésének, a Continental makói gyárában egyelőre nem kell leépítésekre számítani. Ugyanakkor Spanyolországban bizonytalan jövő előtt állnak a Nissan végleg bezárt barcelonai egységének dolgozói, míg az Audi ingolstadti munkavállalóinak teljes elektrifikációra kell készülniük. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

2022 második feléig nem várható további leépítés a Continental autóipari tömlővezetékeket gyártó makói gyárában, hála a rendelésállomány megemelkedésének az utóbbi hónapokban. A makói üzemből idén mintegy 200 dolgozót bocsátottak el, az érintetteknek a városvezetés pénzügyi segítséget kínált fel.

A Continental budapesti gyára fontos mérföldkőhöz érkezett. A német autóipari beszállító bejelentése szerint az elmúlt húsz évben százmillió félvezető elektronikát készítettek a fővárosi dolgozók közreműködésével.

Az indiai Motherson autóipari beszállító 16 millió euróból fejlesztette öt hazai telephelyét. A legjelentősebb fejlesztés a kecskeméti üzemnél valósult meg egy új csarnok felépítése képében.

Fontos változások több gyártónál is

A Volkswagen konszernhez tartozó Audi központi, Ingolstadtban található gyárában készülő járművek közül minden második elektromos lesz az évtized közepére, 2028-ra pedig teljesen elektrifikálják az üzem portfólióját.

Kiszivárgott információk szerint sokrétű együttműködést készít elő a Renault és a kínai Geely. A kooperációval a francia fél ismét megjelenne a kínai piacon, míg a Geely-nek az amerikai piac meghódítása válik könnyebbé.

Végleg bezárta barcelonai gyárát a Nissan. Az üzemnek egyelőre nem sikerült új gazdát találni, ezért több ezer dolgozó jövője vált bizonytalanná.

A Ferrari nemrég hivatalba lépett új vezérigazgatója, Benedetto Vigna egyik első lépése a vezetés átalakítása lesz, aminek részeként három felsővezető is távozni fog az olasz sportautó-gyártótól.

Hol a biztonsággal, hol szabályszegéssel van gond

Újabb vizsgálat indult Teslák ügyében az Egyesült Államokban. A helyi közlekedésbiztonsági hatóság az elektromos autók videojáték funkcióját vizsgálja, amit akár a vezető is használhat menet közben.

A Continentalból kivált Vitesco Technologies 80 millió eurót különített el a dízelbotrányból fakadó esetleges büntetések kifizetésére. Bár a vállalat önállósodott, érintettsége a 2015-ös dízelbotrányban ettől nem szűnt meg.

A Schaeffler az elektromos motorok gyártásának digitalizálása érdekében indított projektet egy 17 vállalatból álló konzorcium vezetőjeként. A cél a gyártás fenntarthatóbbá és nyereségesebbé tétele modern technológiák alkalmazásával.

Akkumulátorral fejlődik a hazai energiahálózat

Magyarországon, a Dunamenti Erőmű területén Tesla Megapack energiatárolót létesít a MET Csoport. Az energetikai eszköz építését 2022 nyarára tűzték ki.

A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés állami beavatkozást sürget az energiaárak emelkedése miatt, amik érvelése szerint a hazai acéltermelőknek jelentős versenyhátrányt okoznak.

Novemberben harminc éve nem látott mélységbe zuhantak az európai újautó-eladások. Az értékesítések beesése többek között a gyártást visszafogó chiphiánynak tudható be.

Az IfW rontotta a 2022-es német GDP-növekedési előrejelzését. A kutatóintézet most 4 százalékos növekedéssel számol, ami 1,1 százalékkal alacsonyabb az előző prognózisnál.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink