Elemzések Az autógyártók és a beszállítók felrázzák a vállalati kultúrát

Az autógyártók és a beszállítók felrázzák a vállalati kultúrát

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.12 07:17

Az autógyártók és a beszállítók felrázzák a vállalati kultúrát

Fotó: Facebook/JohnsonElectricGroup

A változásra azért van szükség, mert az ügyfelek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy járműveik a végső kapcsolódási eszközzé váljanak. De mit is jelent ez pontosan?

Az autógyártóknak és a beszállítóknak gyökeresen át kell alakítaniuk vállalati kultúrájukat, hogy megbirkózzanak a szoftveralapú járművek (SDV-k) bevezetésével.

Még ha nem is tudják a legjobb módot, az autógyártók és a beszállítók felismerték, hogy a járműszoftver kritikus fontosságú a jövőjük szempontjából – mondta Pedro Pacheco, a Gartner elemzője. „Ez a szoftvercéggé való átalakulás a legfontosabb és legmélyebb átalakulás, amelyet az örökölt autógyártók és beszállítók fennállásuk óta átéltek" – fejtette ki.

Ráadásul az átalakulás a vállalati kultúra alapvető átalakulásával jár majd, mivel igyekeznek igazodni a bekövetkező változásokhoz.

A beszállító Continentalnál az SDV-kre való átállás a vállalat fejlesztési folyamatainak átalakításához vezetett.

„Megszoktuk, hogy a funkciókat négy-öt év alatt telepítjük. Most a felhőalapú fejlesztési funkciókkal kell kezdenünk, és a folyamat későbbi szakaszában kell elvégeznünk a hardverre történő átültetést. Ez jelentős változás. Ennek a kihívásnak a megoldása érdekében kiigazítottuk a minőségi irányelveinket, a követelményeinket és a technológiánkat” – mondta Gilles Mabire műszaki igazgató.

A Continental megváltoztatta képzésének módját is

„Mérnökök ezreit képezzük ki a felhőtechnológiában, hogy megtanuljanak másképp fejleszteni" – mondta Mabire.

További kihívást jelent, hogy a változások üteme az egyes autógyártóknál eltérő. „Kínai, japán, európai és amerikai ügyfelekkel dolgozunk együtt, és sajnos nem mindegyikük fejlődik ugyanolyan ütemben. A kínaiak például előrébb járnak az SDV-k funkcióinak integrálásában. Eközben a japánok inkább lépésről lépésre haladnak." – fejtette ki.

Ennek eredményeképpen a Continental még mindig azzal foglalkozik, hogy megpróbálja frissíteni az autógyártók régi termékeit, miközben új technológiákba is befektet.

„Ez valószínűleg öt-tíz éves átalakulást jelent (az SDV-kre), attól függően, hogy melyik országról beszélünk" – mondta Mabire.

Másfajta gondolkodásmód

A Gartner munkatársa, Pacheco szerint egy igazi technológiai vállalat teljesen másképp gondolkodik és cselekszik, mint egy hagyományos autógyártó. Hiszen egy dolog autókat gyártani és eladni, viszont teljesen más dolog úgy fejleszteni az üzletet, hogy a szoftverre, mint a pénzkeresés módjára összpontosítson. Ez egy jelentős változás.

Az autógyártók kulturális átalakulására azért kerül sor, mert a felhasználók egyre inkább kapcsolódnak a digitális világhoz, ami megváltoztatja a járművekről alkotott képüket.

Pacheco szerint a teljesítmény és a biztonság már nem a legfontosabb prioritás. A mai vezetők azt akarják, hogy a járművük a digitális szolgáltatások tekintetében hozzáadott értéket képviseljen olyan előnyökkel, mint a személyre szabott szórakoztatás.

Mások lettek az igények

Ennek eredményeképpen az autógyártók egyre inkább felhasználó-központúvá válnak, mivel a vezetők átértékelik, hogy mit várnak el autójuktól, mondta Jürgen Reers, az Accenture tanácsadója.

„Hagyományosan az autógyárak a járműveket egy kereskedői hálózaton keresztül tervezték, gyártották és terjesztették. Ebben az új világban több fogyasztói modellt látunk, mivel az üzleti modell a jármű felhasználói ciklusa felé tolódik el a digitális szolgáltatások és a végfelhasználóhoz való kapcsolódás tekintetében" – idézi a tanácsadót az Automotive News.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink