Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A reklámra költött pénz pörgeti a gazdaságot
Minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét - közölte a PwC felmérése alapján a Magyar Reklámszövetség.
Hivatal Péter, a szövetség alelnöke elmondta, hogy tavaly 174 milliárd forint volt a reklámra elköltött összeg, ami - számos áttételen keresztül - 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára.
A Magyar Reklámszövetség a PwC Magyarország tanácsadó céget bízta meg azzal, hogy vizsgálja meg a kommunikációs iparágnak a gazdaság teljesítményére gyakorolt hatását. A reklám gazdasági hatásai címmel elkészített kutatás a reklám és a reklámipar gazdaságerősítő hajtóerejét mutatta ki.
Reklámozzunk a sikerért! |
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke azt emelte ki: a reklámköltés hatékonyan növeli az eladásokat, pozitív hatással van az egész gazdaságra, ösztönzi az innovációt, a fogyasztást, és a foglalkoztatási hatások sem elhanyagolhatóak.
A reklámiparban közvetlenül 13 ezer főt foglalkoztatnak Magyarországon, közvetett módon az iparág további 50 ezer embernek ad munkát. Emellett a reklámnak a fogyasztók számára is vannak közvetlen előnyei: az információszerzés, valamint a versenyt generáló hatás révén a hosszabb távú árcsökkenés is értéknek tekinthető. Ez utóbbi versenyélénkítő hatás a gazdaság egészére kedvező, amit a reklámköltések növelésével lehet fenntartani - jegyezte meg az elnök.
A szövetség arra számít, hogy a reklámköltések elmúlt években tapasztalt csökkenése idén megáll, s várhatóan felfelé ívelő szakasz kezdődik az iparágban. A visszaesés a szervezet adatai szerint 2011-ről 2012-re 2,7 százalékos mértékű volt.
Urbán Zsolt hozzátette: bármiféle különadó negatív hatású a magyar reklámipar számára, a stabil gazdasági környezet ugyanakkor ösztönzi a reklámköltést. Az elnök szerint a reklámozás területén is segíteni kellene a kis- és közepes vállalatokat.