Kínai céghez kerül a miskolci Bosch, robotokkal képzik a dolgozókat az Audinál - ez történt a 18. héten

Szerző: Wurmbrandt András | 2017.05.08. 09:38

Egy kínai járműipari beszállítóhoz kerül a Bosch miskolci gyára, annak az akvizíciónak a részeként, amely a német vállalatcsoport indítómotorok és generátorok üzletágát érinti. Közben robotok segítségével képeznek ki ezer dolgozót a Q3 gyártására az Audinál. Az elmúlt hét legfontosabb hírei jönnek.

Gyártók

Az Audi Hungaria a következő másfél évben több mint ezer munkatársat képez ki az oktatóközpontban az Audi Q3 gyártására, közülük mintegy 350 kollégát az új robotok segítségével, valamint a duális képzésben tanulók oktatása is itt zajlik majd. A robotcellák ez év közepétől már két műszakban üzemelnek.

Mintegy 620 millió forintos fejlesztési költséggel használt gumiabroncsokat hasznosító üzem épült Szolnokon. A tényleges termelés az engedélyek beszerzését követően a tervek szerint idén júliusban-augusztusban indul.

Beszállítók

Nyolcvanhét féle alkatrészt szállít a Suzukinak, 1,4 milliárd forint éves árbevétele van a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő budapesti Titán’94 Kft-nek. Az M3-as bevezető szakaszáról könnyen megközelíthető 4000 négyzetméteres prés-, illetve hegesztőüzemből évente több mint 8 millió fém karosszériaelem kerül ki. A cég vezetőjével beszélgettünk.

Egy kínai járműipari beszállítóhoz kerül a Bosch miskolci gyára, annak az akvizíciónak a részeként, amely a német vállalatcsoport indítómotorok és generátorok üzletágát érinti. A felvásárlás eredményeként a Bosch 14 országban található 16 telephelye kerülhet a távol-keleti vásárló tulajdonába, ha az eladást, az illetékes hatóságok, illetve a német munkavállalói képviselet jóváhagyja.

Mesterséges intelligenciát használó technológiával nyerte el az Év Gumiabroncs Gyártási Innovációja Díjat a tatabányai BridgestoneAz új, digitális technológia azt teszi lehetővé, hogy a nagy tapasztalattal rendelkező kollégák szakmai ismereteit a fiatalabb kollégák is alkalmazni és használni tudják munkájuk során.

Több mint egymilliárd forintból, közel 500 millió forintos uniós pályázati támogatással új telephelyet alakított ki Jászberényben a fémmegmunkálással, kötőelem és közúti jármű, valamint járműmotor-alkatrészek gyártásával foglalkozó Káta CNC Kft. A beruházás eredményeként modern eszköz- és gépparkkal, fejlett infrastruktúrával rendelkező telephelyet hoztak létre Jászberényben, mely lehetőséget teremt a vállalat bel- és külföldi terjeszkedésére, a magasabb piaci igények kielégítésére, továbbá a foglalkoztatotti létszám jelentős bővítésére.

A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. budapesti kutatás-fejlesztési intézete nemcsak a jövő vezetéstámogatási rendszereit építi, hanem a jövő mérnökeit is igyekszik maga köré gyűjteni. A cég erőteljesen támaszkodik gyakornokaira, támogatja szakemberei tudományos kutatási tevékenységét, mert így látja biztosítottnak a folytonosságot. A vezetéstámogató rendszerek fejlesztési csoportjának vezetőjével, Dr. Balogh Leventével beszélgettünk, akivel Tökölön május 27-én, az okos kamionokat bemutató nyílt napon személyesen is lehet találkozni.

Szolgáltatók

A kormány komoly figyelmet akar szentelni a magyarországi beszállítói bázis növelésének. A külgazdasági és külügyminiszter szerint a cél, hogy a legversenyképesebb beruházási környezetet biztosítsák a térségben, a leghatékonyabban összekapcsolva a termelést a digitalizációval, és hogy a legversenyképesebb kutatás-fejlesztési helyszínné váljon az ország.

Keszthelyen nyitott új, sűrített földgázt (CNG) kínáló üzemanyagkutat a Blue Green Way (BGW) Kft., amely még az idén országos hálózatot épít ki.

Nincs újraiparosítás magyar buszgyártás nélkül- erről beszélt az idei Busexpo alkalmával Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára  szakportálunknak.

Gyártósor

Rendkívül időigényes feladat az SMD tekercseket manuálisan bevételezni, tekercsenként 12-16 darab vonalkódot leolvasni, majd ezeket a leolvasott adatállományokat összevetni a belső cikktörzs adataival és eldönteni, hogy megfelelők-e a kapott adatok. Ezt a roppant időigényes és sok hibalehetőséget magával hordozó munkafolyamatot automatizálta és sűrítette mindössze 3 mp-be a Vonalkód Rendszerház megoldása.

Techtogether

A győri Széchenyi István Egyetemen tevékenykedő hallgatói csapat, a SZEngine már az ötödik generációs (EVO5) versenymotorját tervezte, az egyik legfontosabb szempont a generátor elhelyezése volt. Légrádi Gergely konstrukciós vezető számolt be a részletekről.

Pénteken dördölt el a startpisztoly az egri Érsekkertben, ahol a sűrített levegő és a mérnöki kreativitás találkozott egymással. Az egyik induló team csapatkapitányát, Veszelszki Krisztiánt egyebek mellett arról kérdeztük, hogyan fogják tudni munkakörnyezetben használni a versenyfelkészülés során szerzett tapasztalatokat.