Beszállítók Uri Szabó Dezső: generációváltás és új modell a láthatáron

Uri Szabó Dezső: generációváltás és új modell a láthatáron

Uzoni Ábel | 2017.11.21 06:30

Uri Szabó Dezső: generációváltás és új modell a láthatáron

Nyolcvanhét féle alkatrészt szállít a Suzukinak, 1,4 milliárd forint éves árbevétele van a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő budapesti Titán’94 Kft-nek. Az M3-as bevezető szakaszáról könnyen megközelíthető 4000 négyzetméteres prés-, illetve hegesztőüzemből évente több mint 8 millió fém karosszériaelem kerül ki.

Hirdetés

– Eddig kilenc Suzuki modellhez biztosítottunk alkatrészt, és most jön a tizedik. Nem szeretnénk lemaradni róla – mondja Uri Szabó Dezső ügyvezető igazgató, aki 1994-ben még csak 15 munkatárssal dolgozott, mára azonban közel 100-at foglalkoztat. Az ügyvezető tervező típus, már a jövőre is gondol. Több éve a cégnél dolgozó fiának és lányának igyekszik minden tapasztalatot átadni, hogy a közeljövőben rájuk bízhassa majd a cégvezetést is. A partnerkör 2015 óta folyamatosan bővül, 85 százalékban az autóipari szereplőktől érkeznek megrendelések, de a portfólióban van szaniter termék, mezőgazdasági gép és elektronikai eszköz is. A Titán’94 Kft. 1996 óta beszállítója a Magyar Suzukinak, akkor egy műszerfalmerevítő cső előállításával sikerült bizonyítani, hogy megállják a helyüket egy világmárkánál is. Azóta egyre bővült az alkatrész-paletta, de a növekvő piaci igényeknek mindig sikerült eleget tenni.

– Egy ilyen cég életében rendkívül fontos a jól megalkotott stratégia, a termelésirányítási rendszer, valamint a vészhelyzeti terv is, mert akadozhat akár az alapanyag-ellátás, vagy lehet áramkimaradás, de a határidőket tartani kell. Nagy segítség számunkra is, hogy megállapodás alapján kölcsönösen gyártókapacitást adhatunk és kérhetünk partnercégektől, ha a munkafolyamatban probléma lépne fel – magyarázza az ügyvezető.

Jelenleg a prés- és forgácsológépeken, hegesztőállomásokon két műszakban folyik a munka, így még további megrendelésekre is nyitottak. Tavalyi három modern, Ipar 4.0-nak megfelelő inverteres kötőelem-adagolóval felszerelt ponthegesztő gépet szereztek be, ami nagyban hozzájárul a hegesztőüzemi hatékonyság növeléséhez, és a vevői minőségi elvárások maradéktalan teljesítéséhez. 500 tonnás Motion Masters présgépükön éppen a Volkswagen egy típusának hátsó üléstámlája készül, a 125 tonnás présgépeken pedig a Metz Connect informatikai kábelsoroló panelja.

Titán’94 Kft. 1996 óta beszállítója a Magyar Suzukinak

– A munkatársaink a napjuk nagy részét a cégnél töltik, nem elhanyagolható, hogy mindezt milyen környezetben teszik. Éppen ezért fontos számunkra a munkakörnyezet folyamatos fejlesztése, a családias légkör megteremtése, és természetesen a transzparens teljesítményértékelési rendszer is – mondja Uri Szabó Petra, a cég szervezetfejlesztési igazgatója. – Meglehetősen stabil a törzsgárdánk, többen a cégalapítástól velünk vannak, sokan nyugdíj mellett is velünk maradtak. A betanított munkások frontján azonban nagyobb a mozgás az utóbbi években, ott nehezebb kialakítani a lojalitást. Ahogy a piacon is tapasztalható, a legnehezebb kérdés számunkra is a szakember-utánpótlás – a szerszámkészítő képzésben például durván 20 év kimaradt, és jelentkezők hiányában tavaly sem tudott elindulni az oktatás. Cégünk akkreditált duális képzési hely, így partnerségben az Újpesti Műszaki Szakközépiskolával szerszámkészítő, gépi forgácsoló és villanyszerelő diákokat tudunk fogadni nyári gyakorlatra. A legnagyobb hiány tapasztalt szerszámtervezőből van, aki az egy-egy új projektciklushoz szükséges alkatrészek szerszámait tervezi. Szerencsére erre is van azért megoldás. Külső mérnöki irodákkal kötött megbízásos szerződésekkel ezek a gondok enyhíthetők. A papíralapú gyártástervezést és -követést 2008-ban a Clipper termelésirányítási rendszer váltotta fel, amely számukra ideálisnak bizonyult, és egyben alapja lehet további fejlesztéseknek, modernizálásnak is. – Egyik versenyelőnyünk, hogy a gyártó szerszámainkat házon belül állítjuk elő – mondja Uri Szabó Dezső. Szerszámos kapacitásukat a brit Futaba is használja. A cég két, egyenként hét tonnás gyártószerszám legyártásával bízta meg a Titánt tavaly, melyekkel a Land Rover és Jaguar modellek alkatrészeit fogják gyártani Angliában.

A cégvezető bizakodó, hogy ez további megrendeléseket is fog hozni. – Igyekszünk lépést tartani a növekvő piaci elvárásokkal, lehetőségeinkhez mérten újítani, fejleszteni gépparkunkat. A Heves megyei Lőrinciben lévő fejlesztési területünkön – reményeink szerint már a közeljövőben – pályázati forrásból épülő üzemünkkel a szerszámkészítői kapacitásunkat fejlesztenénk, így nagyobb méretű szerszámokat is készíthetünk majd – véli a tulajdonos. Tíz év alatt sokat változott az autóipar, akkor még egy projektciklus 2-3 év volt, ez mára gyakorlatilag a felére csökkent. A menedzsment töretlenül hisz abban, hogy a következő Suzuki modell is sikert hoz számukra. – Ugrásra készen állunk, de akkor vagyunk erre igazán felkészültek, ha terület, gépek, eszköz, emberi erőforrás mind rendelkezésre áll.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink