Elemzések Ez is eljött: legyőzték a prémium kategóriás SUV-ok a szedánokat és kombikat

Ez is eljött: legyőzték a prémium kategóriás SUV-ok a szedánokat és kombikat

autopro.hu/Sz.K. | 2017.11.24 12:34

Ez is eljött: legyőzték a prémium kategóriás SUV-ok a szedánokat és kombikat

A Volvo, az Audi és a Mercedes-Benz új modelljei felpörgették az eladásokat Európa prémium midsize SUV szegmensében, és végül átvették az uralmat a prémium szegmensben.

Hirdetés

Tavaly volt az első év, amikor olyan modellek, mint a Volvo XC40, az Audi Q5 és a BMW X3 népszerűbbek voltak Európában, mint a szedán és kombi Mercedes E-osztály, vagy a BMW 5-ös széria.

A szegmens az első félévben 23 százalékkal nőtt, összesen 242.682 ide tartozó autó fogyott. Szedánokból és kombikból összesen 219.404 példány talált gazdára. Az élre törő szegmens eladásait az XC60 vezette. A Mercedes épphogy a Volvo mögött végzett.

A növekedés idén is folytatódik, várhatóan félmillió eladott darabbal. Idén ősszel az új BMW X3 segít az eladások felturbózásában, és jövőre várhatóan a szegmens elérheti az 560 ezer eladott darabot is.

A prémium midsize SUV szektor eladásai Európa két legnagyobb piacán, Németországban és az Egyesült Királyságban koncentrálódnak, itt kelt el az Európában eladott kocsik 46 százaléka.

Nagy-Britannia SUV-rajongása erős marad az eladások visszaesésének ellenére is, hisz csupán hatezer darabbal van lemaradva Németország mögött. Olaszország, a következő legnagyobb piaca szegmensnek, de így is csupán fele akkora, mint a brit. A francia a negyedik és a spanyol piac az ötödik.

A midsize SUV szegmens azért egyedi, mert ez az egyetlen prémium szektor, amit nem az Audi, a Mercedes, vagy a BMW vezet Európában. A Volvo ugyanis az első, az első generációs XC60-nal, és azt reméli, hogy a csúcson marad a második generációs modellnek köszönhetően, ami a márciusi genfi autószalonon debütált.

Az új Audi Q5-ös, ami 2017 elején került piacra, szintén vesztett eladásaiból mexikói beszállítói problémák miatt, de mostanra olyannyira rendbejött minden, hogy augusztusban 13 százalékos növekedést ért el Európában, így a szegmens harmadik legkeresettebb modellje maradt.

Idén ősszel rengeteg új SUV debütált, ilyen a BMW X3, az Alfa Romeo Stelvio, a Range Rover Velar, a Jaguar F-Pace és a Mercedes GLC Coupe. Az Audi Q4, ami a GLC Coupe és a BMW X4 riválisa 2019-ben érkezik.

A Porsche Macan, a Lexus NX és a Land Rover Discovery Sport, melyek 2014-ben kerültek piacra, jelenleg a legidősebb modellek a szektor top 10-es listáján.

Az autógyártók magasan tartják a színvonalat a szegmensben, a BMW például nem fogja kedvezőbb árú verzióját kínálni az X3-ból. A Volvo eközben egy alapszintű aktív biztonsági technológiát is ad modelljeihez.

Mostanáig a szegmens nem sietett plug-in hibrid opciókat kínálni, jelenleg csak a Volvo és a Mercedes ad el ilyen hajtással rendelkező SUV-kat. A Porschétől is várják a plug-in hibrid Macant a jelenlegi gerenráció felújításakor. A BMW 2020-ra teljesen elektromos verziót is fog kínálni XC3-as modelljéből.

A szegmens eladásaiból a legnagyobb részt továbbra is a dízel meghajtású modellek teszik ki 82 százalékkal, de a gázüzeműek is felzárkóznak, az első félévben az eladott SUV-k 12 százaléka volt ilyen hajtású, míg tavaly ilyenkor ez az arány csak 7,4 volt.

Jövőre minden szem a szektorra szegeződik, ugyanis az első két teljesen elektromos, prémium SUV, a Jaguar I-Pace és az Audi e-tron is piacra fog kerülni. Őket 2019-ben a Mercedes EQ, 2020-ban pedig a teljesen elektromos X3 követi majd.

2021-re ezen elektromos SUV-k európai eladásai várhatóan már több tízezerre tehető majd az LMC Automotive jóslatai szerint. Ebbe a számba beleszámolták a Tesla Model X eladásokat is.

– Határozottan fejlődés van, de nem drámai módon – mondta az LMC vezetője, Al Bedwell. – Az is lehetséges, hogy a Dyson új elektromos autója is ebben a szegmensben fog versenyezni – tette hozzá.

Kiemelt Partnereink