Gyártók Ezt tudja a Tesla Y új változata

Ezt tudja a Tesla Y új változata

autopro.hu/R.K.E. | 2024.04.12 10:19

Ezt tudja a Tesla Y új változata

Fotó: Tesla

A Model Y új változata már kapható Európában. A „Long Range Rear-Wheel Drive" változat 600 kilométeres WLTP hatótávolsággal rendelkezik, és valamivel tágasabb, mint a kisebb akkumulátorral rendelkező normál „Rear-Wheel Drive" változat.

A Model Y-nak már négy változata érhető el, legalábbis néhány európai országban. A konfigurátorok szerint a nagy hatótávolságú változat többek között Belgiumban, Csehországban, Dániában, Észtországban, Görögországban, Spanyolországban, Németországban és Norvégiában érhető el. Franciaországban, Hollandiában és például az Egyesült Királyságban azonban egyelőre nem árulják.

Az Y-modell alapváltozata, lítiumos akkumulátorral szerelt, WLTP szerint legfeljebb 455 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Az új „Long Range Rear-Wheel Drive" változat akár 600 kilométert is megtehet két töltés között. Ebben az összkerékhajtású modellekből ismert 2170 kerekcellás akkumulátor található. A „Long Range All-Wheel Drive" a második motornak köszönhetően gyorsabban gyorsul (5,0 helyett 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre), de a WLTP szerint csak 533 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. A csúcsmodell az Y Performance modell, amelyet a konfigurátorban „Performance All-Wheel Drive" felirattal jelölnek.

A Tesla szokás szerint alig ad információt magáról a meghajtóról. A látszólag kiszivárgott típusengedély 220 kilowatt teljesítményt jelez 350 newtonméter nyomaték mellett. A fogyasztás állítólag 15,5 kilowattóra/100 kilométer, ami az ismert akkumulátorral lehetővé teszi a nagy hatótávolságot. Összehasonlításképpen: az összkerékhajtású modell 16,9 kilowattóra/100 kilométer fogyasztású.

A különbség az árban keresendő

Úgy tűnik, nincs nagyon más különbség az azonos akkumulátorral és az eddig elérhető összkerékhajtással rendelkező Model Y-hoz képest – a felszereltség és a töltési teljesítmény ugyanaz. A különbség azonban az árban rejlik. Németországban például az új változat mintegy 6000 euróval olcsóbb, mint az összkerékhajtású modell. Az első villanymotor kihagyott alkatrészei önmagukban nem magyarázzák ezt a különbséget.

Más országokban a különbség lényegesen kisebb. Belgiumban az új modellváltozat 49.970 eurótól indul, és így mindössze 3000 euróval kerül kevesebbe, mint az összkerékhajtású változat. Ugyanez igaz pl. Spanyolországra és Dániára is – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink