Beszállítók Veszprém lett a Continental 2020-as évének nyertese

Veszprém lett a Continental 2020-as évének nyertese

Szammer Nikolett | 2020.12.29 07:20

Veszprém lett a Continental 2020-as évének nyertese

Fotó: Continental

Díjak sora, költségcsökkentés, új beruházások, személyi változások, átszervezések – bejelentésekkel teli évet zártak a Continental magyarországi vállalatai. Habár 2020 a koronavírus-járványnak köszönhetően váratlan kihívásokkal teli évnek bizonyult, sikerben így sem volt hiány a Continentalnál.

Hirdetés

Erősen indította az évet a Continental Csoport Magyarországon: a Continental Automotive Hungary Kft. munkáját az Év Beszállítója 2020 díjjal jutalmazta az Autós Koalíció. A díj alapítói az európai autógyártók visszajelzései alapján állították össze a legjobb beszállítók listáját. A vállalatot egyébként a gyártó szektorban elért úttörő megoldásaiért már 2019-ben is Magyarországon az Év Gyára 2018 díjjal ismerték el.

Hamarosan újabb nagyszerű hírrel szolgált a vállalatcsoport, ugyanis bejelentették, hogy márkafüggetlen szervizpontot nyitottak a Nissan Centrum Vizsla utcai telephelyén Újbudán. Ennek köszönhetően március óta a Continental Csoport az abroncskereskedelem és -szerviz mellett olyan prémium gyorsszerviz-szolgáltatást is nyújt, ahol ki lehet tisztíttatni a légkondicionáló-berendezést, be lehet állíttatni a fényszórókat vagy éppen ki lehet cseréltetni a fékeket is.

Nem úszták meg az ideiglenes gyárbezárásokat

A koronavírus-járvány negatív hatásai elől a járműipari beszállító és technológiai vállalat sem menekülhetett. Március közepén még csupán a nyugat-európai üzemek bezárásáról szóltak a hírek. A Bosch és a Continental is egyidejűleg a gyártás részbeni vagy teljes felfüggesztéséről határozott, aminek okaként a visszaesett keresletet, az ellátási problémákat, valamint dolgozóik védelmét határozták meg.

Végül nem kellett sokáig várni, pár nappal később már a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói és váci telephelye is átmeneti leállásról számolt be.

Veszélybe került a váci gyár, de Makón sincs minden rendben

A makói üzemben - ahol hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végzik - időközben szakszervezeti oldalról felröppentek híresztelések, miszerint tömeges elbocsátások, fenyegetések és a dolgozók munkakörének megváltoztatása zajlik. A vádakra a Continental reagált, a vállalat állásfoglalása szerint szó sem történt ilyenről, a keresletcsökkenés miatt csupán rövidítették 25 százalékkal a munkarendet.

A veszélyhelyzet ideiglenes felfüggesztésével az egyre növekvő megrendelések komoly nehézségeket okoztak a munkavállalók számára. A Vegyipari Dolgozók Szakszervezete (VDSZ) októberben már kifogásolta, hogy az üzemben tavasszal a termelés visszaesésére hivatkozva csökkentették a dolgozói létszámot, azonban később, a megrendelések emelkedése nyomán munkaerőhiány lépett fel. Állításuk szerint a Continental makói gyáregységében nyár óta tartottak megbeszéléseket, miután a munkáltató egyoldalúan felmondta a kollektív szerződést. Mivel nem sikerült közelíteni a szakszervezet és a vezetőség elképzeléseit, októberben már sztrájkbizottság alakult.

A váci gyár sem került könnyebb helyzetbe a járvány első hullámát követően: júliusban bejelentette a vállalat, hogy Makóra helyezi át váci gyárából a hűtő- fűtő rendszerek üzletágat. Az áthelyezést 2021 júniusáig hajtják végre, addig a váci gyárban körülbelül 120 dolgozó szerződését szüntetik meg, de a Continental támogatja áthelyezésüket másik telephelyre, míg a váci üzem más termékskálával megmarad. A társaság az MFS (Mobile Fluid Systems) üzleti egységének döntésével a hűtő-fűtő rendszerek üzletág versenyképességi kihívásaira válaszolt, az áttelepítést nem a koronavírus-járvány indokolta.

Veszprém, a beruházási Kánaán

A koronavírus-krízist követően ismét több fontos beruházást jelentett be a Continental Csoport Magyarországon. Szeptemberben átadták a Continental Automotive Hungary Kft. veszprémi tesztpályáját, mely kiemelt szerepet játszik a vállalat balesetmegelőzési terveiben. A fejlesztés két év alatt készült el és 9,7 milliárd forintból valósult meg, melyhez a magyar kormány közel másfél milliárd forinttal járult hozzá. A beruházás 130 új munkahelyet hozott létre Veszprémben, ahol összesen kétezernél is több dolgozója van a Continentalnak.

Nem ez volt az egyetlen beruházás, amit Veszprémbe hozott a vállalatcsoport. Nagyszerű bejelentést tett a Continental, mely szerint az újgenerációs járműelektronikai termékek gyártásának megkezdéséhez új gépsorokat telepít Budapesten és Veszprémben 25,6 milliárd forint értékű beruházással, amivel 4127 ember munkahelyét védik meg a két városban. A beruházáshoz a kormány 7,7 milliárd forint vissza nem térítendő készpénztámogatást ad a cégnek.

Személyi változások itthon és Németországban

Több jelentős vezetőváltásra is sor került a Continentalnál 2020-ban. Az egyik legfontosabb, hogy októberben váratlan hirtelenséggel lemondott Elmar Degenhart, a vállalatcsoport vezérigazgatója, akinek helyére gyorsan megtalálták utódját, Nikolai Setzert.

Hazai viszonylatban is történtek jelentős változások. Tavasszal magyar vezetőt kapott a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központja, a német technológiai vállalat, a Continental ADAS üzletágának menedzsmentje Dr. Lóránd Balázst nevezte ki. A központ korábbi vezetője, Jens Brüning visszatért a német ADAS központba, miután a kiküldetése 2020 márciusával véget ért, amelynek egyik fő célja az első mesterséges intelligencia fejlesztő központ megnyitása volt Magyarországon.

A technológiai vállalat magyarországi tevékenysége júliusban már újabb mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a Continental ADAS üzleti egységéhez tartozó budapesti csapathoz július 1-jén már csatlakozott is a századik munkatárs.

Személyi változások nem csupán a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központban történtek, júniusban Sven Meier személyében új ügyvezető igazgató került a szegedi Continental üzem élére, mely Európa legnagyobb heveder- és tömlőgyára.

A Legvonzóbb Munkahely díjazottjai között

Keretes műként zárva az évet, a Continentalt az év végén is díjazták, ekkor azonban nem beszállítóként, hanem a Legvonzóbb Munkahelyként. A magyarországi Continental cégcsoport a második legvonzóbb munkáltató lett a gyártó vállalatok kategóriában 35 ezer válaszadó visszajelzése alapján, akiket a PwC Magyarország 2020-as munkaerőpiaci-preferencia kutatásában megkérdezett. Tavaly a harmadik helyen végzett a listán, így egyértelműen sikerként könyvelhette el a vállalat a helyezést.

Kiemelt Partnereink