Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Bosch és a Continental is leállítja nyugat-európai termelését
Több autóipari beszállító is bejelentette, hogy a koronavírus miatt teljes egészében vagy részben felfüggeszti a termelést európai létesítményeiben. A vállalatok között van a Bosch és a Continental is.
Még korábban a beszállítók azt közölték, hogy szoros kapcsolatban vannak megrendelőikkel, és egészségügyi óvintézkedések bevezetése mellett folytatják a termelést. Nemrég azonban Európa kettő legnagyobb beszállítója, a Bosch és a Continental is a gyártás részbeni vagy teljes felfüggesztéséről határozott, aminek okai a visszaesett kereslet, az ellátási problémák, valamint dolgozóik védelme.
A Bosch csökkenti vagy teljes egészében leállítja a termelést a franciaországi, olaszországi és spanyolországi gyáraiban, a Continental viszont nem adott részletes tájékoztatást arról, hogy az átmeneti üzemszünet mely létesítményeit, és mikortól érinti.
Sorra érkeznek a bejelentések a leállásokról
Az üzemanyagrendszereket, illetve karosszériaelemeket készítő Plastic Omnium ugyancsak felhagy átmenetileg a termeléssel. A gumiabroncsokat gyártó Pirelli és a Michelin, valamint a fékeket készítő, olasz székhelyű Brembo, már korábban elrendelte egyes üzemeinek leállását.
A koronavírus-járvány üzletmenetre gyakorolt egyre nagyobb hatását mutatja az is, hogy több vállalatnál is az éves közgyűlések elhalasztására kényszerültek. A Schaeffler az eredetileg április 17-én Nürnbergben megtartandó közgyűlést később, egy egyelőre ismeretlen időpontban fogja megtartani. Hasonlóan döntött a Continental is, melynek legnagyobb részvénytulajdonosai április 30-án találkoztak volna.
Egész ellátási láncra kiterjedő hatás
Az autógyártók oldaláról jelentkező kisebb kereslet természetesen a Tier 2, illetve az alacsonyabb szintű beszállítókat se hagyja érintetlenül. A 3800 embert foglalkoztató francia Actia például, mely áramköri lapokat készít autóipari és telekommunikációs felhasználásra, a munka beszüntetéséről döntött a Toulouse melletti egységében, ahol egymillió áramköri lapot állítanak elő évente – derül ki az Automotive News cikkéből.
A koronavírus autóipari ellátási láncokra gyakorolt hatását az elsők között jelezte előre az elektronikai részegységeket gyártó olasz beszállító, az MTA. A cégnek sajnálatos módon különleges kötődése is van az egyre több életet követelő vírushoz, ugyanis a 86 éves Umberto Falchetti, a vállalat vezetője, egyben alapítójának fia, koronavírus-fertőzés következtében hunyt el.