Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszprém kiemelt szerepet játszik a Continental balesetmegelőzési terveiben
A veszprémi fejlesztés két év alatt készült el, és 9,7 milliárd forintból valósult meg, melyhez a magyar kormány közel másfél milliárd forinttal járult hozzá. A beruházás 130 új munkahelyet hozott létre Veszprémben, ahol összesen kétezernél is több dolgozója van a Continentalnak. Magyarországon nyolcezer embert foglalkoztat a vállalat.
A járványügyi helyzet miatt a veszprémi tesztpálya megnyitóünnepségére online került sor, a helyszínen mindössze néhány meghívott vendég vehetett részt, míg Matthias Matic, a Continental AMS (Autonomous Mobility and Safety) üzleti terület Vehicle Dynamics (Járműdinamika) üzletágának vezetője videóüzenetet küldött a megnyitó alkalmából.
Pápai Tamás Continental Automotive Hungary Kft. Veszprém ügyvezető igazgatója beszédét történeti áttekintéssel kezdte, ismertette, hogy a veszprémi üzemet 1993-ban alapították, a fejlesztési központ 2001-ben, a tesztpálya pedig 2009-ben nyitotta meg kapuit. Ennek a pályának a felújítása, átalakítása fejeződött be most.
Pápai Tamás példaként említette, hogy a repülőgép-balesetekre mindenki felkapja a fejét, hiszen ezekben sajnálatos módon egyszerre sok ember veszti életét. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy autóbalesetben naponta annyian halnak meg, mint 6-8 repülőbalesetben összesen. Éppen ezért a balesetmegelőzés vezérli a Continental fejlesztéseit, a vállalat célja, hogy nulla halálos baleset legyen az utakon, ez az ENSZ célkitűzése is 2050-re.
A tesztpályák fontossága a fejlett szimulációkkal sem csökken
Bár ma már a különböző, egyre fejlettebb szimulációknak köszönhetően rendkívül sok helyzetet képesek lemodellezni a fejlesztők, a valódi tesztek ettől még nem kerülnek háttérbe. Ahogyan Pápai Tamás is fogalmazott, a veszprémi tesztpályán igazi autókkal, veszélyes környezetben tesztelik a Continetal termékeit, ezzel mindent megtesznek, hogy a magyar családok biztonságban legyen az autóikban.
Pék Zoltán, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központjának vezetője elmondta, hogy a pálya 27 hektáron terül el, és öt modulból áll, köztük a 150 méteres, locsolt kerámiafelülettel, ami a jeges utak tapadásához hasonló felület. Van még egy 475 méteres döntött gyorsítósáv, egy négy különböző meredekségből álló dombos terület, valamint a menetstabilizátor tesztelésére szolgáló részek is.
Ahogyan Pék Zoltán is elmondta, a Continental folyamatosan fejleszti a teszteket, ezzel segítik a vezetői asszisztens rendszerek (például a vészfék asszisztens vagy véletlenpályaelhagyás-érzékelők) fejlesztését. Veszprémben a tervező asztaltól a fejlesztésen át a gyártásig követik a folyamatokat.
A járvány okozta helyzetben lehetőségek is vannak
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az átadón arról beszélt, hogy a világjárvány mindent felforgatott, így a gazdaságot is, minden szinten. A korábban megszokott automatizmus megszűnt, új globális verseny alakult ki a gazdaságban a kapacitások újraelosztásáért.
A válságban azonban lehetőség is rejlik, a magyar gazdaság dimenzióváltását fel lehet gyorsítani, véghez lehet vinni. Ez a dimenzióváltás a termelés felől való elmozdulást jelenti a kutatás-fejlesztés felé, ami a magyar hozzáadott érték növelésével jár. Ezek a folyamatok a járvány előtt is elindultak, de a mostani helyzet felgyorsította azokat.
Szijjártó Péter ismertette, hogy a beruházás 9,7 milliárd forintból valósult meg és 130 új munkahelyet teremtett, ezért a kormány 1,46 milliárd forinttal támogatta a projektet.