Beszállítók Indulhat a ZF elektromos hajtásláncának sorozatgyártása

Indulhat a ZF elektromos hajtásláncának sorozatgyártása

autopro.hu/P.B. | 2020.06.03 08:21

Indulhat a ZF elektromos hajtásláncának sorozatgyártása

Fotó: ZF Press

Az idei év harmadik negyedévében, azaz néhány hónapon belül megkezdődik a ZF elektromos buszokhoz készült hajtásláncának sorozatgyártása Friedrichshafenben. A termék egyik legnagyobb megrendelője a lengyel Solaris, de a fehérorosz MAZ is rendelt belőle.

Hirdetés

A ZF eddig elsősorban a buszokhoz való váltóiról, és azok rendszeréről volt híres, ám a vállalat alkalmazkodni tudott a trendek változásához, és az elektromobilitásból is kiveszi a részét. Az új elektromos hajtáslánc beszerelhető a már legyártott buszokba és az újonnan készülő járművekbe egyaránt, sőt, a ZF szerint üzemanyagcellás járműkben is alkalmazható lesz a termék.

A buszokhoz való elektromos hajtáslánc sorozatgyártása azt bizonyítja, hogy a ZF úttörő szerepet vállal az elektromobilitás területén – fogalmazott Dr. Andreas Grossl, a ZF buszdivíziójának alelnöke. Az új hajtáslánc a CeTrax nevet kapta, amit egyébként már 2017-ben bemutatott a gyártó, a tesztelése azóta folyt.

Kelet-Európában már most népszerű a termék

A ZF CeTrax első komoly megrendelője a lengyel Solaris, aki az Urbino 15 LE elektromos buszban használja majd a hajtásláncot. Emellett ismert még, hogy a fehérorosz MAZ első elektromos busza, a 303E10 is ilyen hajtáslánccal lesz majd felszerelve.

A CeTrax iránt érdeklődik az e-troFit nevű cég is, aki azzal foglalkozik, hogy dízel autóbuszokat épít át elektromossá. Az e-troFit eddig is együttműködött már a ZF-el – írja az electrive.com.

Kiemelt Partnereink