Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Indulhat a ZF elektromos hajtásláncának sorozatgyártása
Az idei év harmadik negyedévében, azaz néhány hónapon belül megkezdődik a ZF elektromos buszokhoz készült hajtásláncának sorozatgyártása Friedrichshafenben. A termék egyik legnagyobb megrendelője a lengyel Solaris, de a fehérorosz MAZ is rendelt belőle.
A ZF eddig elsősorban a buszokhoz való váltóiról, és azok rendszeréről volt híres, ám a vállalat alkalmazkodni tudott a trendek változásához, és az elektromobilitásból is kiveszi a részét. Az új elektromos hajtáslánc beszerelhető a már legyártott buszokba és az újonnan készülő járművekbe egyaránt, sőt, a ZF szerint üzemanyagcellás járműkben is alkalmazható lesz a termék.
A buszokhoz való elektromos hajtáslánc sorozatgyártása azt bizonyítja, hogy a ZF úttörő szerepet vállal az elektromobilitás területén – fogalmazott Dr. Andreas Grossl, a ZF buszdivíziójának alelnöke. Az új hajtáslánc a CeTrax nevet kapta, amit egyébként már 2017-ben bemutatott a gyártó, a tesztelése azóta folyt.
Kelet-Európában már most népszerű a termék
A ZF CeTrax első komoly megrendelője a lengyel Solaris, aki az Urbino 15 LE elektromos buszban használja majd a hajtásláncot. Emellett ismert még, hogy a fehérorosz MAZ első elektromos busza, a 303E10 is ilyen hajtáslánccal lesz majd felszerelve.
A CeTrax iránt érdeklődik az e-troFit nevű cég is, aki azzal foglalkozik, hogy dízel autóbuszokat épít át elektromossá. Az e-troFit eddig is együttműködött már a ZF-el – írja az electrive.com.