Beszállítók Csak elsőre drágább a prémium gumiabroncs

Csak elsőre drágább a prémium gumiabroncs

autopro.hu | 2024.03.23 08:17

Csak elsőre drágább a prémium gumiabroncs

Fotó: Goodyear

Márciustól a legtöbb európai országban nem kötelező már téli gumit használni. Azoknak a sofőröknek, akik nem a régi nyári abroncsot tetetik fel újra, hanem egy új szettben gondolkodnak, érdemes utánajárni, melyik gumi kínálja a legnagyobb biztonságot, a maximális kényelmet és a leginkább gazdaságos üzemeltetést – a prémium termékek ugyanis hosszú távon gyakran képesek visszahozni az árukat.

A piacon elérhető abroncsok széles választékában nem könnyű eligazodni, mégis érdemes alaposan tájékozódni, mivel jelentős különbségek vannak az egyes gumik teljesítménye között. Az abroncs döntően befolyásolja például a féktávolság hosszát: nedves úton 80 kilométer/óra sebességnél akár 15 méteres, száraz úton 100 kilométer/óra sebességnél pedig 7 méteres eltérés is lehet a különböző nyári mintázatok között.

Egy szett prémium abroncs ára elsőre borsosnak tűnhet, de érdemes rá befektetésként tekinteni, mivel ezek a termékek hosszú távon nemcsak nagyobb teljesítményt és kényelmet, hanem jelentős megtakarítást is kínálnak.

Kétszer annyi kilométer egy garnitúrával

Az Auto Bild német autós szaklap 20 nyári gumiabroncs futásteljesítményét hasonlította össze idei nagyszabású tesztjében, és az összehasonlításból 63.200 kilométeres eredménnyel a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 került ki győztesen. Ez több mint kétszer akkora távolság, mint amennyit a tesztben utolsó helyre sorolt abronccsal lehet megtenni.

Ha a 20 vizsgált gumi árát elosztjuk a futásteljesítményükkel, azt kapjuk, hogy bár a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 prémium termék, hosszú távon ez a legolcsóbb választás, mivel 1000 kilométerre vetítve mindössze 8,70 euróba kerül. Vagyis ezer kilométerenként feleannyi az ára, mint az utolsó helyre rangsorolt hét abroncs átlaga.

Készen a villanyautókra

A korszerű nyári prémium gumikat már úgy tervezik meg, hogy az elektromos autók igényeinek is maximálisan megfeleljenek. A Goodyear minden abroncsnál figyel arra, hogy egyformán jól használható legyen belső égésű és elektromos hajtású járműveken is. A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 nyári gumiabroncsot számos innovációval készítették fel a villanyautók nagyobb súlyának és nyomatékénak kezelésére.

Az abroncs mintázatát pedig úgy alakították ki, hogy az utastérbe minél kevesebb gördülési zaj szűrődjön be. A SoundComfort technológia bevetésével a gumi előző generációjához képest felére (akár 4 decibellel) mérsékelhető a belső zaj – ez különösen fontos elektromos hajtás esetén, amikor a gördülési zaj a leghangosabb hanghatás, ami bejut az utastérbe.

Csúcstechnológia a sofőrök szolgálatában

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 számos élvonalbeli innovációt vonultat fel. A gondtalan utazást szolgálja SealTech technológia, amely akár 5 mm átmérőjű futófelületi sérüléseket is képes tömíteni. (A funkció bizonyos méretekben érhető el.)

A Dry Contact Plus technológia segít az abroncsnak alkalmazkodni a sofőr vezetési stílusához és az autó tulajdonságaihoz, illetve javítja a teljesítményt száraz úton. Vizes felületen a Goodyear autósport-tapasztalataira épülő Wet braking Pro technológia lehetővé teszi, hogy az abroncs nagyobb mikroérintkezést érjen el az útfelülettel, ami jobb kezelhetőséget és fékezést biztosít.

Ezért nem ajánlott fennhagyni nyárra a téli gumit

A Goodyear azt javasolja a járművezetőknek, hogy a jó idő beköszöntével cseréljék le a téli abroncsokat nyárira. A legfrissebb tesztek azt bizonyítják, hogy 15 Celsius-fokos tavaszi időben a téli gumikkal körülbelül két méterrel hosszabb lesz a féktáv 80 kilométer/óra sebességről fékezve nedves úton. A német autóklub, az ADAC ajánlása ugyancsak az, hogy a balesetveszély elkerülése érdekében használjunk az évszaknak megfelelő abroncsot.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink