Beszállítók Csak a vezetéstámogató rendszerekből kétmilliárd eurós forgalmat remél a Continental

Csak a vezetéstámogató rendszerekből kétmilliárd eurós forgalmat remél a Continental

autopro.hu/Sz.F. | 2019.03.19 15:19

Csak a vezetéstámogató rendszerekből kétmilliárd eurós forgalmat remél a Continental

A Continental sikeresen zárta a 2018-as üzleti évet. A DAX kosarában is szereplő vállalat forgalma 44,4 milliárd euró, a korrigált EBIT-hányad pedig 9,3% volt.

A technológiai vállalat ezzel teljesítette módosított éves céljait.

– Az lesz az első, aki nehéz körülmények között is jól játszik. Teljesítményünk a tavalyi gyengébb piaci környezet ellenére is ismét kiemelkedő volt. Növekedésünk üteme továbbra is nagyobb volt, mint jelentősebb iparágainké és piacainké – összegezte dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatótanácsának elnöke az elmúlt üzleti év mérlegét Hannoverben.

A 2018-as üzleti célok előzetes bemutatása kapcsán Degenhart utalt a Continental kiemelkedő technológiai erősségére.

Autonóm vezetés, elektromobilitás és hálózatba kapcsoltság: Mi vagyunk a biztonságos, tiszta és intelligens mobilitás ökoszisztémájának építészei. A „jövő mobilitása” egyet jelent a Continentallal. Hiszen nálunk már kapható, amit mások még csak tesztelnek. Világszerte öt autóból négyben a mi megoldásaink, alkatrészeink és rendszereink gondoskodnak a fokozottabb biztonságról, hatékonyságról és kényelemről – emelte ki Degenhart a vállalat erős piaci pozícióját a mobilitás terén.

– Az abroncsgyártás terén a keréktapadás az egyik kulcskompetenciánk. Vállalati kultúránk részeként hálózatépítési technológiánkba is átültetjük és a piacon páratlanul, egyetlen kézből kínálunk megbízható megoldást – az úttesttől a felhőig – a biztonságos kapcsolatra – tette hozzá.

Az egyedülálló technológiai portfólió 2018-ban is a DAX tőzsdeindex kosarában szereplő technológiai vállalat – piacot túlszárnyaló – növekedésének hajtómotorja volt. A Continental saját erőből ért el 3 százalékos növekedést.

– Növekedésünk egyben bizonyítéka is annak a bizalomnak, amelyet a világszerte meglévő és számos új ügyfelünk az innovációképességünkbe fektet. 2,9 milliárd eurós nettó eredményünk emellett szinte rekordot jelent. Az elmúlt év csalódást keltő piaci bővülése mellett ez az eredmény erősnek mondható – mondta Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyi igazgatója.

Tavaly a felvásárlásokkal és az amerikai nyugdíjkötelezettségekkel korrigált szabad cashflow 1,9 milliárd euró volt, azaz meghaladta az elvárásokat.

A Continental igazgatótanácsa mindezek alapján részvényenként 0,25 euróval magasabb, összesen 4,75 euró osztalékot javasol az elmúlt üzleti év vonatkozásában. A javaslat emellett a vállalat összértékének a 2018-as üzleti évben elért növekedését is tükrözi. A részvényeknek juttatott 32,8 százalékos kifizetés kevéssel a nettó eredmény 15–30 százaléka között megállapított kifizetési sáv felső határa felett van.

A 2019-es üzleti év a folytatódó piaci bizonytalanságok miatt – a várakozásoknak megfelelően – visszafogottan alakult eddig. A Continental megerősíti a január eleji előrejelzését. A hannoveri központú technológiai vállalat eszerint továbbra is kb. 45-47 milliárd euró forgalomra és mintegy 8-9 százalékos korrigált EBIT-hányadra számít.

– A 2019-es előrejelzés többek között világszerte stabilan 94 millió személygépkocsit kitevő termelési volument vesz alapul. Az első félévi termelés emellett valószínűleg alulmúlja a tavalyi értéket. Kockázatként tekintünk a további kínai gazdasági fejlődésre, az USA és Kína, illetve az USA és Európa közötti kereskedelmi konfliktusokra. Ehhez jönnek még hozzá a Brexit egyelőre továbbra is tisztázatlan keretfeltételei – mondta Schäfer.

A folyó üzleti évben a Continental a tavaly júliusban bejelentett szervezeti átalakítás fontos mérföldköveihez ér majd el. Ezek egyike a Powertrain üzletág esetleges tőzsdére lépése. Ez az üzletág a jövőben a „Vitesco Technologies” név alatt hagyományos és elektromos hajtásrendszereket és -megoldásokat fejleszt, értékesít, illetve látja el velük világszerte az autógyártókat. Powertrain üzletágunk szervezetét rekordidő alatt függetlenítettük – emelte ki Degenhart. Terv szerint haladnak a vállalat 2019 második félévi esetleges tőzsdére lépésének előkészületei.

– A kedvezőtlen piaci környezetben szeretnénk megteremteni a nagyobb üzleti szabadság lehetőségét. Az egész Powertrain üzletágat ezért saját pályájára állítjuk és többletértékké alakítjuk – mondta Degenhart.

Az Automotive Group új megbízásai ismét rekordszintet értek el

Változatlanul magas a járműelektronikára szakosodott autóipari terület új megbízásainak száma. Az előző üzleti évben közel 40 milliárd euró volt, amivel ismét megdöntötte a megelőző évben elért rekordot.

Biztonságos, hatékony és intelligens: A Continental technológiája hajtja a jövő mobilitását – mondta Degenhart.

Beruházás a jövő mobilitásának ökoszisztémájába

A Continental 2018-ban is komoly összegeket fordított a jövő mobilitására. A 2018-as üzleti évben a technológiai vállalat több mint 6,3 milliárd eurót fordított többek között kutatás-fejlesztésre, termelőlétesítmények kiépítésére, valamint kapacitásbővítésre.

Következetesen, célzottan és magas szinten ruházunk be a jövő mobilitásának ökoszisztémájába – mondta Schäfer. Elvégeztük a házi feladatot. Mérlegünk erős képet mutat. Az elmúlt évek fellendülését kihasználva következetesen leépítettük az adósságállományunkat – hangsúlyozta. A vállalat ennek köszönhetően komoly erőfeszítés nélkül hajthatott végre közel 5 milliárd euró értékű felvásárlást.

A szoftverszakértők száma 2022-ig több mint 30%-kal bővül majd

A Continental globális csapata az év végén 60 országban és piacon dolgozó 243 226 főből állt. A Continentalnál közel 49 000 mérnök dolgozik az új trendeken és technológiákon. Mérnökeink közel harmada a szoftverekhez is ért. 2022 végéig a Continental a jelenlegi 19 000-ről 25 000-re szeretné növelni szoftver- és IT-szakértői számát.

Felvillanyozó: A Vitesco Technologies felpörgeti az elektromos mobilitást

A Continental Powertrain üzletága a jövőben „Vitesco Technologies” néven működik majd a piacon. Az átállást a második félévre tervezik. A név a Powertrain üzletág két jelentősebb elemét egyesíti: a Vitesco névrész jeleníti meg a gyorsaságot és az agilitást, közvetlenül utalva a Continental vonzó mobilitási és autóipari szolgáltatásaira. A Technologies utótag a gyártó innovatív és útmutató technológiák, rendszerek és szolgáltatások iránti igényét fejezi ki. A „Vit” névrész a latin „vita” szóból származik és az energiára, tetterőre, illetve a célkitűzésre utal, hogy a vállalat tartósan hozzájáruljon világszerte emberek millióinak tiszta mobilitásához.

A Vitesco Technologies foglalkozik majd a dízelhajtásokkal való eddigi üzleti tevékenység mellett a hibrid- és elektromos hajtásokkal való teljes jövőbeni üzleti tevékenységgel, valamint az akkumulátorokkal kapcsolatos összes folyamatban lévő tevékenységgel. A Continental régóta technológiaelső és innovációvezérlő az elektromos hajtás terén. A kevés rendszerszolgáltató egyikeként a vállalat egy kézből kínál elektromos hajtásláncmegoldást: a 48 V-os rendszertől az elektromos hajtáson, az összetett erősáramú elektronikán és akkumulátorvezérlő rendszeren át egészen az energia- és hőmérsékletvezérlésig.

Innovatív technológiájával a Continental Powertrain üzletága erős pozíciót szerzett magának, amit a sok megbízás is igazol. 2018-ban közel 11 milliárd eurót tett ki, amiből 2 milliárd eurót tett ki az elektromobilitás.

Sofőr nélküli vezetés: ember tervez, a Continental technológiája végez

A terjedő automatizálásnak köszönhetően a jövő mobilitása egyre több vezetés közbeni tevékenységet tesz lehetővé. Ez a következőket jelenti: ember tervez, jármű végez. Egyre több járműben a Continental technológiája gondoskodik a kormányzásról. 1999 óta a Continental világszerte összesen több mint 82 millió érzékelőt gyártott vezetéstámogató rendszerekbe – a tendencia erősen emelkedik.

Ezek az érzékelők a sofőrmentes jövőbeli mobilitás egyik alapját jelentik. Az autonóm vezetés irányába mutató megoldások és rendszerek iránti megrendelések értéke ugyanezen időszak alatt több milliárd euró volt. A Continental arra számít, hogy a vezetéstámogató rendszerek terén a forgalma 2019-ben meghaladja a 2 milliárd eurót. A technológiai vállalat ezzel még jobban megszilárdítja vezető pozícióját ezen a téren.

Intelligens hálózat: a Continental gondoskodik autók millióinak biztonságos kommunikációjáról

Napjainkban az új járművek több mint fele már hálózatba kapcsolt. Több mint 20 éves tapasztalatának, 33 millió járművének és a Kathrein Automotive átvételének köszönhetően a Continental most már a hálózatba kapcsolódáshoz szükséges teljes funkciósorozatot kínálja: antennától a kijelzőig és a biztonsági szoftvertől az elektromos vezérlőkészülékig. A Continental technológiájának köszönhetően már a következő járműgenerációban is 10 gigabites sávszélesség gondoskodik a G5-ös mobiltelefonok gyors és kényelmes hálózatba kapcsolódásáról. A világszerte végzett 5G-tesztek alapján a Continental lehetővé tette, hogy a járművek egymással és az infrastruktúrával is különösen gyorsan és zökkenőmentesen kommunikálhassanak. A Continental már meg is kapta az ilyen 5G-alapú hálózati megoldások kiépítésére irányuló első sorozatmegrendelést.

Továbbra is rekordszinten teljesít az abroncsgyártás

A Continental az elmúlt évben világszerte 155 millió személyautó- és teherautóabroncsot értékesített, amivel ismét rekordot ért el. A fejlődés kulcsa a téli abroncsok értékesítésében realizált rekordforgalom volt. A 40 egymástól független országos és nemzetközi abroncsteszten elért legjobb eredmény bizonyítja a Continental technológiai elsőségét és prémium minőségét. Mivel: A jármű egyetlen kapcsolata az úttesttel a gumiabroncs. Az abroncstechnológia döntő szerepet játszik abban, hogy a jármű időben meg tudjon állni és kanyarban tartsa a nyomvonalát.

Ipari megoldások: Árgus szemekkel vigyáznak a folyamatos mozgásra

A Continental szállítószalagjai világszerte gondoskodnak a legkülönfélébb áruk mozgatásáról. Nincs ez másként Svédországban sem. Kirunában, a világ legnagyobb és legkorszerűbb föld alatti vasércbányájában is a Continental szállítószalagjait használják: évente több mint 27 millió tonna vasércet mozgatnak meg velük.

Az ilyen szállítószalagokat egyre gyakrabban felügyelik távolról – beépített érzékelők segítségével. A „Condition Monitoring” (állapotfigyelés) elnevezésű eljárással időben észlelhető a túlterhelés. Az eredmény: minimális állásidő és kiesés. A Continental ipari megoldásokra szakosodott üzletága, a ContiTech esetében a jövőben a rendes üzletmenet részeként ugyanilyen árgus szemekkel lehet majd a tényleges teljesítmény alapján pontosan elszámolni az ipari mobilitás teljesítményét is. Hiszen minél többet és minél messzebb kell szállítaniuk a korszerű szállítószalagoknak a törmeléket, annál nagyobb értéket teremtünk az ügyfélnek és a Continentalnak.

Kiemelt Partnereink