Beszállítók Az SMR tervei a jövő tükrében (x)

Az SMR tervei a jövő tükrében (x)

autopro.hu | 2013.11.06 16:40

Az SMR tervei a jövő tükrében (x)

A Samvardhana Motherson Reflectec (SMR) a világ egyik legnagyobb személygépkocsi külső visszapillantó tükör gyártója. Vezető megoldásokkal minden gépjármű szegmensre és csaknem minden autógyártó számára Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, Európában, Ázsiában és Ausztráliában, az SMR jól pozicionált, stabil kulcsszereplője egy izgalmas iparnak.

A csoport belső visszapillantó tükröket, intelligens kameraalapú holttér-felismerő rendszereket és egy sor más terméket, rendszert is fejleszt és gyárt az autóipar számára. A 2012/13-as üzleti évben a cég 1 milliárd eurós értékesítési árbevételt ért el. A vállalat több mint 7000 munkavállaló elkötelezettje annak, hogy megfeleljen mind a ma, mind a holnap autóiparának komplex követelményeinek minőség, biztonság, esztétika és gazdasági hatékonyság tekintetében.

A globális hálózati munka az egész csoport számára garantáltan előnyös, beleértve a rendkívül sikeres folyamatokat és az óriási ipari szaktudást. Az SMR csaknem 40 millió külső tükröt gyárt évente. Vevői közé tartozik csaknem minden nagy autógyártó globális szinten 40 százalékos piaci részesedésével az SMR a külső visszapillantó tükrök vezető gyártója Európában, ahol a legtöbb új technológia bemutatásra kerül a piacon erre a termékre.

Az SMR a Samvardhana Motherson Csoport tagja, amelynek 60.000 munkavállalója van és ezzel az 50 legnagyobb autóipari beszállító egyike.

Hogyan látjuk a jövő tükreit?

Az olyan értékes tulajdonságok erőteljes növekedését látjuk, mint az irányjelzők és az út megvilágítás fejlett LED fényforrásai, illetve a kamerák a térhatású nézet alkalmazásokhoz. A tükrök az ilyen típusú kamerák legalkalmasabb integrálási helyei az autókból való kiemelkedő pozíciójuk révén.
Egy másik világosan látható trend a magas minőségű felszínek iránti igény – a tükrök az autókon különösen jelentős helyet foglalnak el, emiatt a magas minőségű festés és más dekoratív felszínek, mint a króm-, az alumínium- és a karbon felület egyre gyakoribbá válnak, hogy az autó megjelenését hangsúlyozzák.

Mi a trend a tükröt helyettesítő kamerákkal kapcsolatosan?

Ez csak idő kérdése, hogy mikor fogunk tükörhelyettesítő kamerákat látni az utakon. A kamerák kis mérete leredukálja a szélzajt és jelentős üzemanyag csökkenést tesz lehetővé. Továbbá, komputer vezérelt képjavítás integrálásával és intelligens tárgyfelismerő szoftverrel a vezetés még kényelmesebbé és biztonságossá válik. Több opció létezik kijelző elhelyezésére az autókban, például a műszerfalon, az A-oszlopon vagy a tetőn, ahol jelenleg a belső tükör is található.

Melyek az akadályok?

Mivel az emberek a visszapillantó tükör segítségével tanultak meg vezetni, a kijelzők bevezetése még nem teljesen elfogadott, habár a fiatal generáció az okostelefonokkal és a szórakoztató média és azok alkalmazásaival élik mindennapjaikat. Ezek a fiatalok sokkal nyitottabbak ezekre az új megoldásokra. Azonban az egyik legnagyobb akadály ebben a fejlesztésben a jogi szabályozás. Több szakmai szervezet dolgozik olyan új szabályozáson, amely lehetővé teszi a kamera rendszerek alkalmazását a tükrök helyett. A következő néhány évben várhatóak az ennek megfelelő jogi változások, éppen akkor, amikor elindulhat ezeknek az alkalmazásoknak a tömeggyártása.

Az SMR is dolgozik a tükröt helyettesítő kamera rendszeren?

Mint a térlátó rendszerek szakértője és piacvezetője, az SMR is dolgozik a visszapillantó tükrök helyettesítését szolgáló kamera rendszerek fejlesztésén és sikeresen tesztelte az utakon is. A kamera alapú holttér figyelő rendszer kifejlesztésével az SMR előnyös pozicióban áll. Ilyen funkciók integrálása a tükröt helyettesítő kamera rendszerbe egyértelműen költségcsökkentő és leegyszerűsíti a gépjármű elektronika fejlesztést.

Mikor várható a kamera rendszerek tömeggyártása?

Az ipar ugyan kis számban, de már most elkezdi bemutatni az első kamerával ellátott autókat, azonban ezen alkalmazás első széria gyártása nagyobb számban csak 2015 után elképzelhető. Középtávon csak korlátozott elterjedéssel számolhatunk, hosszú távon is mindenképpen a luxus és sport autó piac képezi a kamera technológia fő piacát.

(x)

Kiemelt Partnereink