Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vízmeghajtású lesz az összes turbós BMW?
A teljesítmény növelése mellett a fogyasztás csökkentésére is jó a vízbefecskendezés, amit az 1,5 literes, háromhengeres motorral demonstrál a BMW.
Hengerűrtartalomtól függetlenül az összes turbómotornál hasznos a vízbefecskendezés, a bajorok a MotoGP felvezetőautóján is tesztelik a koncepciót, amely majd a BMW M3/M4 GTS-ben debütál - adta hírül az automotor.hu.
Az úgynevezett B38-as erőforrás esetlben normál használat mellett 3-8 százalékkal javítja a fogyasztást a vízbefecskendezés, miután hűti az égésteret, csökkentve a kopogási hajlamot, azaz nagyobb nyomásokkal és jobb hatásfokkal üzemelhet a motor. A nem forgalomban végzett próbautak alkalmából mintegy 20 százalékos fogyasztás-megtakarítást értek el a vízbefecskendezéses benzinmotorral.
A BMW mérnökei a légkondicionáló kondenzvizét gyűjtik össze egy 5 literes tartályban, ahonnan aztán egy szűrőn keresztül a nagynyomású benzinpumpához vezetik azt. Összekeverik a benzinnel, és annak segítségével juttatják az égéstérbe pont a megfelelő mennyiségben. A hengerfejen emiatt nem kell módosítani, csak az üzemanyag-ellátó rendszeren. Nagy sebességnél és fordulatnál akár 30 százalék is lehet a víz aránya a benzinben.
A BMW úgy számol, soha nem kell majd vizet tölteni a tartályba, hiszen nyáron elég a légkondicionáló kondenzvize az utánpótláshoz, télen pedig az eleve hideg külső levegő miatt nincs nagyon szükség erre a megoldásra.