Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb autómegosztó szolgáltató landolt Budapesten
Április végén 240 autóval indul a DriveNow autómegosztó Budapesten. Első kelet-közép-európai helyszínként választották a magyar fővárost. Színesedik a piac, a német társaság már a harmadik szereplő.
A Budapest belső területeinek nagy részét lefedő 63 négyzetkilométeres szolgáltatási területen a DriveNow applikáció segítségével bérelhetők a gépkocsik. A flottának csak egy része elektromos, 40 darab BMW i3 képviseli a modern meghajtást. A cég leginkább hagyományos meghajtású modellekre támaszkodva indítja a szolgáltatást.
- Mini Cabrio
- 3 és 5 ajtós Mini
- BMW X2-es városi terepjáró
- 5 ajtós BMW 1
- BMW 2 Active Tourer
- BMW X1
Az autókat a perc- és napidíj mellett óradíjas, 3, 6, 9 órás csomagokkal is lehet bérelni április 29-től, addig kedvezményes 4990 forintos áron lehet regisztrálni a szolgáltatásra. Májustól 9990 forintra emelkedik a belépődíj, de mindkét esetben 25 bónusz perc jár a regisztrációhoz. A szolgáltatás magyarországi jogtulajdonosa a Wallis cégcsoporthoz tartozó Wallis Autómegosztó Kft., amely franchise-modellben működteti a DriveNow-t.
A Daimler és a BMW még február végén jelentette be, hogy a Daimler által tulajdonolt Car2Go és a BMW-csoporthoz tartozó DriveNow autómegosztó összeolvad, és egymilliárd eurós befektetéssel új, ShareNow névre hallgató közös mobilitási céget hoz létre. Ez az új cég a DriveNow mellett a multimodális közlekedést szolgáló Reach Now, az elektromos autók töltésére használható Charge Now, a taxiszolgáltatást adó Free Now és az intelligens parkolást nyújtó Park Now szolgáltatási ágakat építi ki.
Mint azt Olivier Reppert, a ShareNow vezérigazgatója elmondta: „Budapest az első város, ahol jelen vagyunk az izgalmas közép-kelet-európai régióban. Azt látjuk, hogy e modern és gyorsan növekvő városban nagy az igény a fenntartható és rugalmas mobilitás iránt. Meggyőződésünk, hogy szolgáltatásunk tökéletesen kiegészíti a magyar fővárosban található közlekedési formákat.”
A budapesti autómeosztó piacra elsőként belépő GreenGo, majd a Mol Limo után a DriveNow a harmadik szereplő a piacon, ám csak a GreenGo flottája tisztán elektromos.