Trend F1-csapatok, futball EB és közlekedés a fővárosban

F1-csapatok, futball EB és közlekedés a fővárosban

AP | 2020.02.29 16:22

F1-csapatok, futball EB és közlekedés a fővárosban

Fotó: mercedesamgf1.com

Idén nem változnak lényegesen a Forma-1 szabályai, persze azért a finomhangolásokon mérnökök serege dolgozik. A szezon előtti tesztidőszak kétszer három napos és február 11. és 19. között az összes autót be is mutatták a nagyközönségnek.

Túl van a Forma-1 mezőnye az első három napos barcelonai teszten. A címvédő Mercedes számára jól sikerült a teszt, de nem akarják elbízni magukat abban a tekintetben, hogy a megújuló Red Bull és Ferrari elleni viadalban ne lenne még teendőjük. A Ferrari teszteredményei bizony elmaradtak a riválisoktól, így kevesen bíznak abban, hogy az ausztrál nyitóversenyen labdába rúghatnának majd. Közben persze kirobbant a szócsata arról, hogy melyik csapat milyen terheléssel, milyen terv szerint küldte a barcelonai aszfaltcsíkra az autóit. Mert bizony ez is magyarázatot adhat az eltérő köridőkre. A hírek szerint a Red Bull istálló alapos frissítési csomaggal áll elő napokon belül.

Bemutatók sora

Az idei szezon első autóbemutatóját egyébként a Ferrari tartotta még február 11-én Reggio Emiliában. Másnap a Red Bull, illetve Párizsban a Renault, 13-én pedig Wokingban a McLaren fedte fel lapjait. Február 14-re két bemutató is jutott, Silverstone-ban a Mercedes, Salzburgban pedig az Alpha Tauri rajongói tudhattak meg több részletet. Őket a Williams és a Racing Point követte a sorban. A február 19-i utolsó napra az Alfa Romeo és a Haas maradt, mindkettő Barcelonában tartotta az eseményét. Persze nem mindegyik bemutatónál fedtek fel minden részletet, volt aki csak az autó festését prezentálta, de a barcelonai teszten már mindenki láthatta az induló versenyautókat.

Hungaroring

Az idei Forma-1-es szezon március 15-én kezdődik Ausztráliában, a Magyar nagydíjat augusztus 2-án rendezik majd. Ebben az évben elmarad a Nagy Futam, tehát nem fognak felbőgni a versenymotorok Budapest szívében május első napján. Ezért a F1 autók szerelmeseinek az augusztusi versenyre a Hungaroringre kell ellátogatniuk, hogy élőben is lássák kedvenceiket. A sorozat 35. alkalommal fog visszatérni a Hungaroringre, ezzel a pálya a harmadik lesz azon versenyek sorában (a legendás Monte-Carlo és Monza után), amelyek megszakítás nélkül rendeznek futamot a világbajnoki sorozatban.

Foci-Eb

Hazánknak egyébként idén igazán kijut a jelentős sporteseményekből. A Hungaroring-futam mellett elég csak a labdarúgó Európa-bajnokságra gondolni. Az is benne van a pakliban, hogy egy nagy jó pótselejtezős szerepléssel a magyar labdarúgó-válogatott a tavaly elkészült Puskás Arénában, hazai közönség előtt játszhat a rangos tornán. Már sokakat foglalkoztatnak a 2020-as EB fogadási esélyek. Ez most nem csak a végső győztesre igaz, hiszen a magyar válogatott március 26-án Bulgáriában játszik az EB-részvételért Nemzetek Ligája rájátszást. Ha sikerrel veszi az akadályt a nemzeti tizenegy, akkor március 31-én már az első tétmérkőzését játszhatja a Puskás Arénában a magyar válogatott.

Rövid határidő

Az Eb-pótselejtező lebonyolítási rendszere miatt rendkívül rövid határidő áll rendelkezésre a jegyek megvásárlására, így azokat már március 27-én elkezdik értékesíteni. Amennyiben a magyar válogatott sikerrel vívja meg március 26-i, szófiai EB-pótselejtezőjét, öt nappal később, március 31-én a Puskás Arénában játszik az Izland–Románia párharc győztesével az Európa-bajnoki részvételért. A meccs egyben a Nemzetek Ligája-sorozat lezárását is lesz. A play-off döntőre szóló jegyek értékesítése legkorábban a bolgár-magyar mérkőzés másnapján kezdődhet el.

Négy mérkőzés

Az már biztos, hogy Budapest négy EB-meccsnek ad otthont, ebből három csoportmeccs, egy pedig nyolcaddöntő. Az egyik csoportmérkőzés, a nagy izgalommal várt Portugália–Franciaország derbi lesz. Emellett mindkét csapat még egyszer felfut a Puskás Aréna gyepszőnyegére. Ha minden a magyar szurkolók álmai szerint alakul tavasszal a pótselejtezőkön, akkor mindkétszer a magyar válogatott ellen.

Közlekedés

A versenyek fővárosi szervezése egyre nagyobb kihívásokat jelent az itt élők számára. Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy az M3-as elesik az F1 idejére de a nagyobb futball események sűrűbb megszervezése is új helyzetet teremt majd a közlekedőknek. Szerencsére van már pozitív tapasztalat, a Puskás stadion megnyitója. A tömegközlekedés azonnal pozitív hangsúlyt kapott és jól érzékelhetően bizonyította a fontosságát. Láthatóan ilyen méretű rendezvények lebonyolítása csak úgy történhet meg kellemes visszhangokkal, ha Budapest tömegközlekedését sikerül a versenyek színvonalának szintjére emelni. Hiszen miért kellene a káosznak és a szurkolásnak együtt járni, ha vannak megoldások is?

Kiemelt Partnereink