Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tovább vásárolhatnak benzines autókat a britek
Nagy-Britannia miniszterelnöke, Rishi Sunak bejelentette, hogy a háztartások anyagi terheinek csillapítása érdekében a tervezettnél öt évvel később tiltják be a tisztán benzines és dízelhajtású új személyautók forgalmazását.
A brit kormány három évvel ezelőtt 2035-ről 2030-ra hozta előre a tiltás dátumát, a mostani döntés szerint azonban ismét 2034 lesz az utolsó év, mikor még az újautó-kereskedésekben tradicionális hajtású autókkal lehet találkozni. 2035-től, ahogy az Európai Unióban is, csak kibocsátásmentes új személyautók értékesítése lesz engedélyezett.
A döntés kedvezőnek ígérkezik a magas inflációval küzdő vásárlóknak, akiknek így később kell a drágább elektromos járművekre váltaniuk. Az autóipar viszont, melynek képviselői az elmúlt években a 2030-as dátum szerint folytatták befektetéseiket, heves kritikával illette a halasztást.
Még Sunak bejelentése előtt, mikor csak pletykák szintjén lehetett hallani a halasztásról, a brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) arra figyelmeztetett, hogy a tiltás eltolása hátráltatni fogja az elektrifikációt.
A szervezet továbbá azt javasolta, hogy a kormány inkább a vásárlók támogatására fókuszáljon például a töltőhálózat fejlesztésével. Hasonló álláspontot vett fel a Ford is, aminek brit régiós vezetője, Lisa Brankin úgy fogalmazott: „Három dologra van szükségünk a brit kormánytól: ambícióra, elkötelezettségre és következetességre. A 2030-as célon lazítás mindhármat kockára tenné.”
Zűrzavart szül a halasztás
A hivatalos bejelentést követően újabb kritikák záporoztak a brit kormányra. A Kia, ami néhány éven belül kilenc elektromos modellt vezetne be helyi kínálatába, rámutatott, hogy a döntés „átszabja az ellátási láncok komplex tervezését és a termékfejlesztést, miközben potenciálisan összezavarja a vásárlókat és az iparágat.”
A Volkswagen szóvivője átláthatóságot követelt: „Sürgősen egyértelmű és megbízható szabályozási keretrendszerre van szükségünk, mely a piacon és a vásárlókban bizalmat teremt, illetve meghatároz kötelező célokat az infrastruktúra-fejlesztésben és ösztönzőket a fejlődés irányának kijelöléséhez.”
A negatív hangok között kivételt képez a Toyota, mely üdvözölte a változást, mivel az szerinte segíti az ipart és a fogyasztókat az átállásban. Emellett a vállalat a Reuters által idézett közleményében hangsúlyozta, hogy a brit kormány döntése „elismeri, hogy minden alacsony kibocsátású és megfizethető technológia szerephez juthat egy pragmatikus járműipari átmenetben.”
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!