Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szuperautóknak szánt hidrogénes platformot mutattak be
A WAE „ultranagy teljesítményű” hidrogénüzemű járművekhez készült architektúráját úgy tervezték, hogy korszerű technológiájával felgyorsítsa az üzemanyagcellás járművek fejlesztését.
Az EVRh névre keresztelt platform a tavalyi EVR-architektúrát követi, amelyet a brit cég azért tervezett, hogy segítse a kis volumenű sportautó-gyártókat az akkumulátoros elektromos megoldások használatában.
A nemrég bemutatott EVRh egy korszerű hidrogén üzemanyagcellás rendszert és egy folyadékhűtéses akkumulátorcsomagot ötvöz. Akár 568 lóerős teljesítményre képes, valamint mintegy 2,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre. Emellett azt ígérik, hogy segítségével az üzemanyagcellás elektromos járművek a gyorsításhoz szükséges hirtelen energialeadásra is képesek lesznek majd, amelyben jelenleg alulmaradnak az akkumulátoros elektromos járművekkel szemben.
Az EVR-hez hasonlóan az EVRh is könnyű. Úgy tervezték, hogy a karosszériatípusok széles skálájának adjon otthont, beleértve a nagy túrakupékat és még a targa-topokat is.
Az EVRh középmotoros elrendezésű az optimális tömegközéppont érdekében, és támogatja a hátsó- és elsőkerék-hajtású konfigurációkat is. A WAE a tápegységet „FCEV akkumulátorcsomagnak” nevezi, ezzel is utalva az integrált kialakítására. A platform lényegében hidrogén-elektromos motorként működik, de bármilyen mozgó alkatrész nélkül. A központilag elhelyezett hajtómű és a hidrogéntartályok alacsony súlypontot és egyenletes súlyeloszlást biztosítanak.
Segít az átállásban
A WAE állítása szerint az EVRh lehetővé teszi a márkák számára, hogy felgyorsítsák a belépést a hidrogénautók piacára, csökkentve ezzel a fejlesztéstől a piaci bevezetésig tartó időt és a költségeket.
A platform könnyű kompozit szerkezetet használ, középen egy merev padlólemezzel, amely egyaránt alkalmassá teszi csak versenypályára tervezett és közúti közlekedésre is alkalmas koncepciókhoz.
A testvérnek tekinthető EVR platformnak is az a célja, hogy segítse a kisebb autógyártókat az elektromos autók piacára való belépésben, mindezt egy 85 kilowattórás akkumulátorral, amely 1650 kilowatt csúcsteljesítményt produkál. Az osztrák Deus autógyártó például a 2139 lóerős Vayanne szuperautójában használja a platformot.
Mindkét architektúrát kiemelik a WAE akkumulátortechnológia terén elért eredményei. A gyártó 2014 óta szállít akkumulátorokat a Formula E-hez, újabban pedig az Extreme E-hez is.
Fiatal létére is sokat tett le a cég
„A WAE 2010-es megalakulása óta elkötelezett a legkorszerűbb és transzformatív technológiák innovációja mellett, különféle alkalmazásokban és iparágakban” – mondta Paul McNamara műszaki igazgató.
„Az EVRh egy újabb kulcsfontosságú példa a WAE képességeire a szén-dioxid-kibocsátás nélküli járművek megoldásainak fejlesztésében, lehetővé téve a legkorszerűbb üzemanyagcellás elektromos járművek gyors és költséghatékony piacra vitelét.” - idézte a műszaki vezetőt az Autocar.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!