Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Radikális közúti zöldítésbe kezdene egy európai NGO
A Transport & Environment (T&E) európai civil szervezet (NGO) szerint az Európai Uniónak mielőbb le kell cserélnie a szennyező autókat és nem szabadna több utat építenie, hogy a 2040-re kitűzött klímacélokat el tudja érni. Az EU személyautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási szabályai, beleértve a belső égésű motorok kivezetését 2035-re a legfontosabb célkitűzés mind közül a T&E analízise alapján.
Az új autók „megtisztítása” azonban nem elég az NGO szerint, a mostani, szerintük szennyező járműparkkal is kezdeni kell valamit, valamint a forgalom további növekedésének megakadályozása is szerepel a T&E személyautós dekarbonizációs ütemtervében. Az Európai Bizottság tervei között szerepel az 1990-es emissziós értékek 90 százalékos csökkentése 2040-re az Unió területén.
Átfogó lista
A T&E megvizsgálta, hogyan lehetne 86 százalékkal csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást 2040-re a 2015-ös értékekhez képest:
- a 2023-ban elfogadott, személyautókra vonatkozó emissziós sztenderd 57 százalékos csökkenést fog hozni;
- a személyautós forgalmat csökkenteni kell: nem szabad új utakat építeni, közösségi közlekedésre kell átterelni az embereket és emelni kell az üzemanyagok árát, ez 14 százaléknyi csökkenéssel járna;
- a régi belső égésű motoros autókat fel kell váltani elektromosokra és tömegközlekedésre, ezzel hét százalék nyerhető;
- a cégautós flották gyorsabb elektrifikációja további öt százalékkal vinne közelebb a célhoz;
- végül a meglévő belső égésű motoros autók átalakításával elektromossá négy százalékot tesz hozzá a megtakarításhoz.
Lucien Mathieu, a T&E autós igazgatója szerint a belső égésű motorok kivezetése a legfontosabb autókkal kapcsolatos intézkedés a 2040-es klímacélok eléréséhez, de egy szabályozás sem elég önmagában. Hangsúlyozta, a további forgalom elkerülése, a régi benzines és dízelmotoros autók selejtezése és a cégautók elektrifikálása mind szükséges a célhoz.
Nincsenek a tervek között az alternatív üzemanyagok
A jelentés szerint az alternatív üzemanyagokra nincs szükség a jelenlegi járműpark szén-dioxid-emissziójának csökkentése érdekében, mivel ez a legdrágább megoldás. A T&E szerint az élettartamra vonatkoztatva az e-üzemanyagoknak van a legmagasabb emissziója az alternatívák közül, és az elégetésükkor is károsanyag-kibocsátás történik. A T&E azt vallja, hogy a belső égésű motorokon alapuló megoldások helyett olyan, általuk tisztának tartott alternatívák kellenek, amelyek megfizethetőek is azok számára, akiknek szükségük van az autójukra – írta meg a Green Car Congress.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!