Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Nagy dobásra készül ismét a CATL
2024.05.07 10:19Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Palkovics: sikerült megvédeni a belső égésű motorokat
Az Európai Unió Környezetvédelmi Tanácsa elfogadta, hogy 2035-től nem szükségszerű kivezetni a belső égésű motorokat, amennyiben lehetőség lesz a karbonsemleges szintetikus üzemanyagok használatára - mondta a technológiai és ipari miniszter Zalaegerszegen.
Palkovics László a ZalaZONE Trilaterális Konferencián elmondta, hogy a szintetikus üzemanyag használata komoly eredmény, ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belső égésű motorokat, amelyre a magyar és a német autóipar épül. Az autóipar éves kibocsátása megfelel a GDP 25 százalékának - tette hozzá.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, az EU döntésének köszönhetően 2035 után is maradhatnak belső égésű motorok az új autókban, de csak akkor, ha azokat nem fosszilis tüzelők hajtják. A döntést a magyar járműipar érdekvédelmi szervezetei egyaránt üdvözölték.
A miniszter felidézte, hogy a trilaterális együttműködés - amely szorosan kapcsolódik a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya tevékenységéhez - 2017-ben jött létre Magyarország, Ausztria és Szlovénia között. A kutatással foglalkozó intézetek és az autóipari klaszter ipari vállalatainak közös célja, hogy a nemzetközi infrastruktúra kiépítésével megteremtsék az önvezető járművek közúti tesztelésének lehetőségét. Ezeket a járműveket ugyanis nemcsak zárt tesztpályán, hanem több országban, normál országúti körülmények között is vizsgálni kell - emelte ki Palkovics László.
A konferenciára tagországokon (Magyarország, Ausztria és Szlovénia) kívül öt országból érkeztek megfigyelők. A szakemberek a kutatásfejlesztési együttműködésekről, valamit a jogi szabályozás hátteréről számoltak be, és bemutatták az eddigi eredményeket.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!