Trend Önvezető kamionok fogják kivinni a megrendelt csomagokat Kínában

Önvezető kamionok fogják kivinni a megrendelt csomagokat Kínában

autopro.hu/Sz.K. | 2019.03.18 15:02

Önvezető kamionok fogják kivinni a megrendelt csomagokat Kínában

A kínai posta áprilisában indítja önvezető csomagküldő szolgáltatását, miután logisztikai partnerével, a Deppon Express-szel és a technológiai fejlesztő céggel, a Fabu Technologyval lezárták a tesztidőszakot.

Az állami tulajdonban levő posta 860 ezer dolgozót foglalkoztat 82 ezer postahivatalban és csomaglerakatban. A szolgáltató 39 ezer járművön szállítja ki csomagjait, melyek egy több mint hárommillió kilométer hosszú úthálózaton közlekednek. A Deppon Express Kína egyik vezető logisztikai vállalata, amelynek Koreában, Japánban, Thaiföldön, Szingapúrban, Malajziában és Vietnamban is vannak fiókvállalatai. A vállalat tízezer lerakattal rendelkezik Kína 34 tartományában.

A posta a Depponnal és a Fabu technológiai vállalattal 2018 novembere óta négyes szintű önvezető kamionokat teszteltek Kína sűrűn lakott, Sanghajtól délre található Csöcsiang tartományában. A járművek önállóan kezelték a legtöbb közlekedési helyzetet, de a sofőr is bármikor átvehette az irányítást.

Olvasta már? Korábbi cikkünkben azt taglaltuk, hogy mik az alapvető különbségek az önvezetés egyes szintjei között.

A tesztelés során a Fabu-technológiáival felszerelt önvezetők átlagosan nagyjából 60 kilométert tettek meg naponta, három különböző útvonalon, melyeken egyenként 50 útkereszteződés, közülük 26 közlekedési lámpás elágazás volt található. A teherautók nappal és éjszaka is közlekedtek, autópályákon, alagutakban, valamint gyalogosokkal, iskolákkal és bolhapiacokkal zsúfolt utcákon egyaránt. Mivel a tesztelés télen kezdődött, az önvezető kamionoknak kihívást jelentő időjárási körülmények között, mint például felhőszakadásban, hóban és ködben is meg kellett tenniük napi útjukat. A posta a közeljövőben 100 útvonalra terjeszti ki autonóm kézbesítő szolgáltatását.

A kamionok sikeresen levezettek 3500 kilométert és több mint 60 ezer csomagot kézbesítettek Kína legnagyobb üzleti forgalmát bonyolító időszakában, melybe az úgynevezett szinglik napja (ez a vásárlásról szóló fekete péntek kínai verziója), a karácsony és a kínai újév is beletartozott.

Az internetes vásárlás elterjedésével és súlyos kamionsofőr-hiánnyal küszködve a vállalatok úgy hiszik, az önvezető kamionok fognak hossz távon segíteni nekik működési költségeik csökkentésében – mondta Xiaofei He, a Fabu vezérigazgatója. Becslésük szerint kezdeti befektetéseik egy év alatt megtérülnek.

Kiemelt Partnereink