Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nyolcszáz kilométeres hatótáv érhető el a Samsung új-fejlesztésű akkumulátorával
A Samsung Advanced Institute of Technology leleplezte annak a szilárdtest akkumulátornak a prototípusát, mellyel az elektromos autók akár nyolcszáz kilométert is megtehetnek majd mindössze egy töltéssel.
Megoldás egy sok gondot okozó jelenségre
A Samsung kutatás-fejlesztési központjának dolgozói által készített lítium-ion energiatároló egység amellett, hogy kiváló hatótávot biztosít, akár ezer töltési ciklust is kibírhat. A kutatóknak ezenfelül a lítium-ion akkumulátorok anódjainak egyik problémájára, a dendrit-, azaz kristályképződésére is sikerült megoldást találniuk. Az anód felszínén kialakuló kristályok csökkentik az akkumulátor kapacitását, súlyosabb esetben pedig akár az anód és a katód közti szeparátor fóliát is károsíthatják, csökkentve az akkumulátor üzembiztonságát. A kristályképződés kiküszöbölésére az anódokon egy ezüst-szén kompozit réteget használtak, ami egyúttal nagyobb kapacitást, illetve hosszabb élettartamot is biztosít.
A mindössze öt mikrométeres réteg lehetővé teszi az anód vastagságának csökkentését, valamint az energiasűrűség literenkénti kilencszáz wattórára növelését. A Samsung szerint egy ilyen cellákból álló energiatároló egység azonos kapacitás mellett feleakkora lehet, mint egy ma használt, konvencionális lítium-ion akkumulátor.
Még várnunk kell
Az új szilárdtest cellák még nem állnak készen a beépítésre. A fejlesztők még tovább dolgoznak az anyagösszetételen, a tömeggyártás megtervezésére pedig csak ezt követően fog sor kerülni.
A Samsung nem az egyedüli olyan vállalat, mely idén tervezte bemutatni a szilárdtest akkumulátorok területén elért eredményét. Még januárban, a 2020-as CES technológiai expón prezentálta saját akkumulátorát a tajvani ProLogium, míg a Toyota a 2020-as Olimpia idején szeretne bemutatni egy szilárdtest akkumulátort. A japán autógyártón kívül pedig, a Hydro-Québec-kel együttműködve, már a Mercedes is megkezdte a munkát saját megoldásán – olvasható az electrive.com oldalán.