Trend Nem akartam kiszállni ebből az autóból

Nem akartam kiszállni ebből az autóból

Pörge Béla | 2020.08.15 08:23

Nem akartam kiszállni ebből az autóból

Fotó: Pörge Béla

A nyáron jelent meg a Mercedes leghíresebb és legnépszerűbb sorozatának, az E-osztálynak a legújabb változata, a sorozat egyik modelljét teszteltük is. Megújult külső, még több okos technológia, elmozdulás az elektrifikáció felé – ezek jellemzik dióhéjban a modellfrissítésen átesett E-osztályt.

Mielőtt a konkrét modell tesztelésére térnénk, a Mercedes E-osztály kapcsán meg kell említeni, hogy ez a Mercedes történelmének legnépszerűbb modellsorozata, melyből 14 milliónál is többet adtak már el 1946-os megjelenése óta. Az E-osztály Coupé és Cabriolet modelljeit Brémában, a Limuzint és a T-modelleket pedig Sindelfingenben gyártják.

A Mercedes által szervezett tesztnapon a megújult E-osztály öt modelljét nézhettük meg, kipróbálni pedig az E 220 d 4MATIC modellt volt alkalmam, tehát az E-osztály egyik Coupé modellje jutott a teszten.

A tesztre az SUV-k kipróbálásával együtt került sor, így két hét távlatában írhatnám, hogy megkoptak az emlékek a GLB vezetéséhez képest, de ez nem lenne igaz. Egy vadonatúj E-osztály vezetése nem olyan élmény, amit könnyen elfelejt az ember!

Megújult külső és belső

A vezetési élmény előtt kezdjük az optikai tulajdonságokkal! Az E-osztály minden modellje faceliften esett át, új külsőt kaptak a hűtőrácsok, változott az embléma elhelyezése és a légbeömlők mérete is. A Mercedes jellemzése szerint a külső változása leginkább úgy fogalmazható meg, hogy az alapmodellek is Avantgarde megjelenést kaptak.

Fotó: Pörge Béla

Átdolgozták a hátsó lámpákat is, a változások akárcsak elől, itt is a dinamikus megjelenést szolgálják. Szembetűnő még, hogy a Mercedes ikonikus emblémája, a csillag most már az összes alapmodellen a hűtőrácsra került. Alapfelszereltség lett a LED fényszóró, bár ennek előnyeit a tűző napsütésben kevésbé használhattam ki.

Ami az utasteret illeti, itt is több újdonságot fedezhetünk fel: ezek legfőbb eleme a lehető legmodernebb vezetéstámogató rendszer és az ahhoz tartozó kijelzők. Ahogyan a GLB esetében is kiemeltem, nem igazán enged hibázni az autó, a parkolást és a centizést kamera segíti, ha pedig túl közel megyünk valamihez, azt éles hang jelzi. Növeli a biztonságot, hogy az E-osztály aktív fékasszisztenssel rendelkezik, amely az előttünk lévő járműveket vagy gyalogosokat felismerve számos esetben magától képes fékezni, megakadályozva az ütközést vagy csökkentve annak súlyosságát. Szerencsére ennek élesben való tesztelésére nem került sor!

Megújult az autó hátulja is.

Megújult az autó hátulja is. | Fotó: Pörge Béla

Ide tartozik az új, duplaküllős kormánykerék is, ami amellett, hogy elképesztően jól néz ki és nagyon kényelmes a fogása, kapacitív érzékelőkkel rendelkezik, tehát akkor is tudja, hogy fogjuk, ha éppen nincs szükség kormánymozdulatokra.

Az első ülések kialakítása a gyártó szerint a sportosabb hangulathoz illeszkedik. Ezt meg tudom erősíteni, az erős oldaltartást biztosító, de közben rendkívül kényelmes műbőrülésből nem sok kedve van az embernek kiszállni. De nem ez a fő oka annak, amiért jó dolog egy ilyen autóban ülni!

Kifejezetten jó újítása ez a Mercedesnek, első helyen állva a pirosnál jobban látszik így a lámpa.

Kifejezetten jó újítása ez a Mercedesnek, első helyen állva a pirosnál jobban látszik így a lámpa. | Fotó: Pörge Béla

Vezetési élmény

Kicsit megilletődtem, amikor beülhettem egy Mercedes E-osztályba, magával ragadó az enteriőr. A sofőr viszonylag alacsonyan ül, az ülés valamint a belső elrendezés ezzel együtt valódi sportautó-életérzést adott már indulás előtt. A kezdeti izgalom után próbáltam kicsit megszokni az autót, városi forgalomban, az Eco és a Comfort módok között váltogattam, enyhén szólva sem használtam ki a motorháztető alatt rejlő 194 lóerőt.

Eredeti terveim szerint az M0-ás után az M2-esen próbáltam volna ki, milyen a Sport és Sport+ mód, de annyira magával ragadó élmény volt az autót vezetni, hogy azon vettem észre magam, hogy lassan a körgyűrű felénél tartok. Sport és Sport+ módban valami egészen elképesztő gyorsulást produkált az autó, százas tempónál keményebben a gázra lépve azt hagytam állva, akit csak akartam. Tény, hogy nehéz betartani a sebességkorlátokat ezzel az autóval, és az is biztos, hogy az ember egyszerűen nem akar belőle kiszállni. Vigyen, amerre csak akar!

Oldalról is hozza a sportos-elegáns megjelenést az autó.

Oldalról is hozza a sportos-elegáns megjelenést az autó. | Fotó: Pörge Béla

A dinamika mellett a biztonság a másik, ami egyből eszembe jut, ha arra gondolok, milyen vezetni az új E-osztályt. Harmadikként persze ott a kényelem, ami alatt a megszokott dolgok mellett olyanokra is gondolok, mint az egyes csomagokhoz járó masszás funkció, amit ez alkalommal inkább nem próbáltam ki.

Miután végül csak letértem az autópályáról, a Gödöllői-dombság, később pedig Buda lankáin és kanyargós útjain megtapasztalhattam az autó remek úttartását, élesebb, gyorsabb kanyarokban sem kellett aggódni. Az úthibákat ugyan észre lehetett venni, de ez egy ilyen alacsonyabb autóban nem csoda, és szó sem volt arról, hogy kirázná az ember vesekövét a 11-es út egyik-másik szakasza, de egy SUV-hoz képest azért jobban észrevehetőek az út egyenlőtlenségei.

Meggyőző új külső, főleg szemből látszanak az újdonságok.

Meggyőző új külső, főleg szemből látszanak az újdonságok. | Fotó: Pörge Béla

A motor erejét és az autó dinamikusságát még hegymenetben teszteltem le, egészen elképesztő élmény volt a 10-15 százalékos emelkedőkön gázadásra csak úgy gyorsulni, nem ehhez vagyok szokva.

Elektrifikáció

Bár a teszt során egy tisztán dízel autót próbáltam ki, az E-osztály egyre több modellje kap elektromos rásegítést, sőt, egyes változatok alacsonyabb sebességnél tisztán elektromos üzemmódra is képesek.

Az új E 220 d listaára 18,7 millió forint, ami nyilván nem kevés, de egy valódi prémiumautóról van szó, nemcsak a márka nevét fizeti meg az, aki megvásárol egy ilyen autót, hanem a legmodernebb technológiákat, a magasszintű kényelmet és mindenek előtt olyan vezetési élményt nyújtó autót, amiből minden nap vigyorogva lehet kiszállni.

Kiemelt Partnereink