Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyvállalatok fogtak össze a hidrogéncellás teherautók fejlesztéséért
A Daimler Truck AG, az Iveco, az OMW, a Shell és a Volvo Csoport a héten jelentette be, hogy együtt készítenek el egy olyan hidrogénnel hajtott teherautót, ami a tömeggyártásra is alkalmas lesz. A járművet az európai piacra szánják, ezzel is segítve az EU karbonsemlegességről szóló előírásainak megvalósulását.
Az öt nagyvállalat elképzelése szerint amennyiben a szereplők összehangolják a karbonsemleges hidrogénnel hajtott teherautókat célzó fejlesztéseiket, akkor reális cél lehet a 2020-as évek végére egy ilyen jármű sorozatgyártásának megkezdése. Ez a terület lényegében egy új iparág megszületésével jöhet létre, hiszen a járművek üzemeltetéséhez hidrogénes töltőállomásokra és más infrastrukturális fejlesztésekre is szükség van.
A tervek szerint a hidrogénes teherautók elterjedése először néhány elkötelezett vállalatnak lesz köszönhető Európa azon részén, ahol elsőként adottak lesznek a feltételek az ilyen járművek üzemeltetéséhet. Később ezek a területek összekapcsolhatóak lesznek, így születhet meg az összeurópai infrastruktúra.
A H2Accelerate (H2A) résztvevői azzal számolnak, hogy a fejlesztések első szakaszában állami támogatásokra is szükség lesz a haladáshoz. Első körben az együttműködő vállalatok közösen keresnek támogatókat a projekthez.
Így kommentálták a szereplők a H2A megalakulását
Martin Lundstedt, a Volvo Csoport elnöke szerint ez az együttműködés egy fontos lépés egy élhető jövő megteremtéséhez. Mint fogalmazott, a jövőben az akkumulátoros elektromos járművek és a hidrogénnel hajtott járművek együtt lesznek jelen az utakon.
Elisabeth Brinton, a Shell új energiákért felelős alelnöke szerint a cél egyértelmű, olyan hidrogénes teherautót kell gyártaniuk, ami alkalmas a dízellel hajtott teherautók cseréjére. Martin Daum, a Daimler Truck AG vezetőségi tagja kiemelte, hogy a H2A alapítói mind egyetértenek abban, hogy a hidrogénnel hajtott teherautók kulcsszerepet játszanak a karbonsemleges közlekedés elérésében.
Angelika Zartl-Klik az OMW részéről szintén a hidrogénes hajtás fontosságát méltatta, míg Gerrit Marx, az Iveco-t is magába foglaló CNH Industrial haszongépjármű-részlegének elnöke azt hangsúlyozta, hogy a hidrogénnel hajtott teherautók elterjedése szükséges lépés.