Trend Michelisz Norbert: a versenysport hatékonyságából az autógyártás is profitál

Michelisz Norbert: a versenysport hatékonyságából az autógyártás is profitál

Beck András | 2019.09.01 05:01

Michelisz Norbert: a versenysport hatékonyságából az autógyártás is profitál

A WTCR versenysorozat összetett pontversenyének második helyén álló Michelisz Norbert bizakodik abban, hogy a tíz versenyhétvégés sorozat végén az élen végezhet. A túraautó világkupa ázsiai szakasza előtt az OMV nyári kampányában ösztönözni kívánta a tudatos autóhasználatot.

A BRC Hyundai N Squadra Corse csapat pilótája, Michelisz Norbert szerint elérhető távolságban van az első helyezés megszerzése. Az évad szeptember közepén Kínában folytatódik. Nyáron az OMV nyári MaxxMotion nyereményjátéka, amellyel a vállalat többek között a tudatos autóhasználatot is szeretné ösztönözni. Michelisz Norbert is szerepet vállal a kampányban, a nyereményjáték heti díja egy-egy vezetéstechnikai képzés vele és Wéber Gáborral.

Michelisz Norbert egy sajtóbeszélgetésen számolt be idei szezonjának eddigi tapasztalatiról

Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere és Michelisz Norbert egy sajtóbeszélgetésen számolt be együttműködésükről és az idei versenyszezon eddigi tapasztalatiról

A vállalat célja, hogy a tréningekkel hozzájáruljon a közúti biztonság javításához, és edukálja a közúti forgalom szereplőit. Szerinte minden sofőrnek magabiztosságot adhat, ha részt vesz egy vezetéstechnikai tréningen, olyan automatizmusokat gyakorolnak ilyenkor a vezetéstechnikai pályán, amelyeket a sofőrök a hétköznapi vészhelyzeteben is tudnak hasznosítani. A versenyző úgy véli, hogy két-három tréning az ideális, amit pár évente érdemes megismételni. Az eseményt követően Michelisz Norbert az Autopro kérdéseire is válaszolt.

– A hazai közlekedési kultúrát milyennek tartja?
– Még számos lehetőség van a fejlődésre, főleg Nyugat-Európához képest vagyunk lemaradásban. Ez habitus, felkészültség vagy más összetevő kérdése is lehet, de pont az ezen való javítás miatt fontos, hogy egyre többen vegyenek részt valamilyen vezetéstechnikai tréning. Fontosnak tartom, hogy mindig felhívjam erre a figyelmet sor.

– Az önvezető autózás miként változtathat a közlekedési kultúrán és a közlekedés képén?
– Nyilvánvalóan nagymértékben, hiszen nem lelki, érzelmi állapotra alapozva haladnak majd az emberek a közutakon, hanem egy előre megírt algoritmus pontossága határoz meg mindent. Egy utópisztikus helyzetben egyáltalán nem vagy csak alig lesz közlekedési baleset, mindenki elsőbbséget kap aki arra jogosult és mindenki betartja majd a sebességhatárokat.

– Várakozása szerint ez mikor következhet be?
– Addig még nagyon sok idő telik majd el, de mindenképpen érdemes ebbe időt és energiát fektetni. A következő tizenöt-húsz évben nem lesz sokkal kevesebb az ember által irányított jármű a közutakon.

– A versenysportban használt technológiát miként hasznosítják az autógyártók a közutakra szánt autók készítésekor?
– Versenyzői oldalról nagyon fontos leszögezni, hogy a kettőnek nagyon eltérő a célja a pályán másokat megelőzve, gyorsan kell célba érni. Ettől függetlenül a hatékonyság az amit aztán a hétköznapi közlekedésben minden egyes autós megérez abból a sok fejlesztésből, amelyek révén tizedmásodpercekkel gyorsabbak lehetünk a versenypályákon. A fogyasztáscsökkentésben és hatótávolság növelésében ennek kézzel fogható eredményei vannak. De rengeteg olyan fejlesztés van amelyekkel, már dolgozunk és a jövőben átkerülnek majd a közútra.

– Az autózás átalakulása mit hozhat a versenyzésben?
– A versenysport mindig egy olyan marketingeszköz volt, amelyet az egyes autógyártók a hétköznapi modellek eladásánál akarnak hasznosítani. Egy nagy fogyasztású versenyautóval nehéz elektromos autókat és tölthető hibrid modelleket népszerűsíteni. Mivel a közutakon a legtöbb autógyártónál a hibrid és az elektromos megoldások terjednek majd el, ezért a versenysportban is ezek jelenhetnek meg. Akár teljesen új sorozatokat is indíthatnak ezekre a hajtásláncokra.

– Milyen autóval közlekedik a hétköznapokban?
– Egy Hyundai Santa Fe-t használok. Praktikus, mert két kislányom van, velük utazva az a fontos, hogy az autó kényelmesen pakolható legyen és az üléseket gyorsan tudjuk mozgatni, ha szükség van rá. Emellett természetesen a biztonság is kiemelten fontos szempont.

– Milyen sofőrnek tartja magát a közúton?
– Elsősorban nyugodtnak, hiszen a versenypályán kiélem a versenyzői énemet. Amikor a család is bent ül az autóban, akkor különösen biztonságosan vezetek és megfontolt sofőr vagyok.

– Várakozásai szerint húsz év múlva, hogy nézhet ki a hétköznapi közlekedés?
– Ha valaki a jövőre kíváncsi akkor érdemes megnézni azt, hogy például húsz évvel ezelőtt milyen volt a közlekedése. Az akkori helyzetet a maival összevetve kirajzolódhat egyfajta fejlődési, azt azonban fontos hozzátenni, hogy ez a fejlődés nem egyenes vonalú. Így valószínűleg nem ugyanannyit fejlődik majd a közlekedés a következő húsz évben mint az előzőben, hanem sokkal inkább gyorsuló ütemben.

Kiemelt Partnereink