Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még Norvégiában sem sikerül a teljes elektromos átállás
Norvégia jó úton halad afelé, hogy 2025-re elérje azt a célját, hogy száz százalékban elektromos személyautókat helyezzenek forgalomba. Más a helyzet a kisteherautók esetében, ahol szintén 2025-öt jelölték meg az új járművek belső égésű motorjainak kivonására.
A Norvégiában tavaly eladott könnyű haszongépjárművek kevesebb mint 29 százaléka volt elektromos - a személygépkocsik esetében ez az arány 82 százalék volt. A norvég elektromos járművek szövetsége „esélytelennek" látja a 2025-ös szén-dioxid-mentesítési cél elérését a furgonok esetében, és új javaslatot tesz: a belső égésű motorral hajtott új furgonok regisztrációjának végét 2027-re kellene halasztani.
De nem lenne e-mobilitásért küzdő szervezet, ha ez a könnyített cél nem kapcsolódna egy új követeléshez: a belső égésű motorok 2027-ben történő megszüntetésének akkor minden új haszongépjárműre – könnyű és nehéz tehergépjárműre – vonatkoznia kellene. A nehéz haszongépjárművek esetében a norvég politikusok jelenleg 2030-ra tervezik ezt a lépést.
Az adatok szerint Norvégiában mintegy félmillió furgont tartanak nyilván. Ez a teljes járműpark mintegy 15 százalékának felel meg, de a furgonok a szén-dioxid-kibocsátás akár 27 százalékáért is felelősek – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!