Trend Kizöldíthetik a hagyományos hajtású autókat

Kizöldíthetik a hagyományos hajtású autókat

autopro.hu/P.B. | 2023.04.21 09:22

Kizöldíthetik a hagyományos hajtású autókat

Fotó: Pixabay

A két legnagyobb amerikai olajcég, a Chevron és az Exxon olyan megújuló üzemanyag-keverékeket tesztel közúton, amelyekkel szerintük a hagyományos autók károsanyag-kibocsátását az elektromos járművekével versenyképes szintre csökkenthetik.

Hirdetés

A Chevron és az ExxonMobil által kifejlesztett üzemanyagok, ha kereskedelmi forgalomba kerülnének, potenciálisan meghosszabbítanák a belső égésű motorok élettartamát a világ tisztább üzemanyagokra és elektromos járművekre való átállásának részeként.

„Valóban hiszünk abban, hogy a tehergépjárművek számára alternatívákra van szükség” - mondta Andy Walz, a Chevron amerikai termékekért felelős elnöke egy rendezvényen, amelyen az üzemanyagot tesztelték. Kiemelte: nem a villamosítás az egyetlen megoldás.

A Chevron és az Exxon az elmúlt napokban nyilvánosságra hozta a Toyotával kötött együttműködések eredményeit, amelyek során részben szójababból vagy más nem fosszilis alapanyagokból készült megújuló benzint használtak. A keverékeket a meglévő amerikai autóflotta és a benzinkutak is használhatják – közölték az olajipari nagyvállalatok.

Az elektromos átállás küszöbén jöhet a megoldás

Joe Biden amerikai elnök kormánya a múlt héten új kibocsátási szabványokat javasolt, amelyek a kormány számításai szerint azt eredményezhetik, hogy 2032-re az elektromos járművek adják az Egyesült Államok autó- és kishaszonjármű-eladásainak akár kétharmadát.

Az Exxon szerint a megújuló benzinkeverékek a költségének megfizethető szintre emelése a támogató kormányzati politikáktól függ. A Chevron hozzátette, hogy évek telhetnek el, mire a megújuló üzemanyag elérhető lesz a kutakon.

Mindkét fél úgy nyilatkozott, hogy kormányzati segítségre lesz szükség ahhoz, hogy az új üzemanyagot tömeges mértékben is kínálni tudják. Az Exxon szerint a zöldebb benzin akár 75 százalékkal is csökkentheti a károsanyag-kibocsátást a hagyományos benzinhez képest a teljes életciklus során. A Chevron szerint a keverék több mint 40 százalékkal kevésbé szén-dioxid-intenzív, mint a hagyományos benzin – írta meg a Reuters.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink