Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Aldi ismét bővítette elektromosteherautó-flottáját
2024.06.26 12:22Az EasyJet is a papírmentességet választotta
2024.06.26 10:25Gyenge fényviszonyok mellett ne a technológiában bízzunk
2024.06.26 09:24Belépők early-bird kedvezménnyel az ősz járműipari konferenciájára!
2024.06.26 08:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kína uralja a világot a zöldhidrogén terén
A megújuló energiaforrásokból származó hidrogéntermelés várhatóan meghaladja a 2025-re kitűzött 200.000 tonnás célt. Kína jelentős lépéseket tesz a zöldenergia előmozdítása terén, és a tervezettnél hamarabb készül túllépni nemzeti hidrogéncéljait.
A Rystad Energy jelentése szerint a megújuló energia felhasználásával előállított hidrogén mennyisége jó úton halad a 2025-re kitűzött 200.000 tonnás célérték túllépése felé. Kína előremozdítja azt a célját, hogy a hidrogént szélesebb körben használja a szén-dioxid-mentesítésre. A jelentés szerint az év végéig közel 2,5 gigawatt hidrogénelektrolizáló kapacitást telepít.
A kapacitás várhatóan 220.000 tonna zöldhidrogént fog termelni évente (tpa) ebben az évben, ami több, mint a világ összesített termelése. Az Európai Unió 10 millió tonna belföldi felhasználását és további 10 millió tonna importálását tűzte ki célul az évtized végéig. Ugyanakkor 2022-ben Európa megújuló hidrogéntermelése mindössze 20.000 tonna lesz.
Fenntartható hidrogéngazdaság
Kína 2023-ban 1 gigawatt kumulatív telepítésével megszilárdította globális vezető szerepét az elektrolízis-kapacitás terén, ami jelentős mérföldkő az ország hidrogéntechnológiájának elterjedése szempontjából.
A zöldhidrogén előállításához a gyártóknak elektrolízisre van szükségük, amely a vízmolekulákat hidrogénre és oxigénre bontja. Ennek ellenére Kína hidrogéntermelésének jelentős részét még mindig a szén elgázosításával vagy metán gőzzel történő reformálásával előállított szürke hidrogén teszi ki.
A jelentés fenntartja, hogy a kettős szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseinek - 2030-ig a kibocsátási csúcsérték elérése, 2060-ig pedig a szén-dioxid-semlegesség - elérése érdekében Kínának egyre nagyobb mértékben kell a környezetbarátabb, azaz a hidrogén előállításának alacsony szén-dioxid-kibocsátású módszerei felé mozdulnia – írja az Interesting Engineering.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!