Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kétkerekűekhez tervezett e-hajtást mutat be a Vitesco
A Vitesco Technologies Milánóban mutatja be a robogókhoz és könnyű motorkerékpárokhoz tervezett elektromos hajtásrendszerét, ami mára majdnem elnyerte végleges formáját.
Az egykor a Continental hajtásrendszer üzletágaként működött Vitesco november 9-12. között az EICMA 2023 motorkerékpár-ipari kiállításon mutatja be 48 voltos hajtásrendszerét egy teljes mértékben működőképes demó járműbe építve. A vállalat egy évvel korábban már bemutatta a rendszert, a napokban azonban már egy kiforrottabb, közel gyártásérett változatában ismerkedhetnek vele az érdeklődők.
A Vitesco 2025 elején, Indiában tervezi sorozatgyártásba vinni rendszerét, elsőként szintén az ázsiai országban értékesítve azt. A helyszínválasztás nem véletlen, a hajtásrendszert ugyanis a 3-7 kilowatt teljesítményű motorkerékpárokhoz tervezik, amik nagy szerepet játszanak az ázsiai országok közlekedésében.
A hajtásrendszer egy elektromos vezérlőegységből (eDCU), egy elektromos motorból, illetve egy speciális rotorpozíció (iRPS) szenzorból áll. Az eDCU-t kifejezetten kétkerekű járművekhez tervezték, és cserélhető akkumulátoros konstrukciókkal is kompatibilis.
A hajtóegység egy kompakt kialakítású állandó mágneses elektromos motor. Ebbe integrálták a Vitesco által fejlesztett iRPS szenzort. A hajtásrendszer érzékelői nem tartalmaznak ritkaföldfémeket, ellenállnak az alacsony frekvenciájú mágneses mezőknek, valamint -40 és +150 Celsius fokig is megőrzik működőképességüket.
A Vitesco a 48 voltos rendszerek előnyeként említi a könnyebb fejlesztést, ami abból ered, hogy a magasfeszültségű társaikhoz képeset sokkal kevesebb védelmet és szerényebb teljesítményű szigetelést kell beépíteniük a mérnököknek.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!