Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jönnek a sofőr nélküli konténerhajók
Miután a világ kereskedelmi célú szállítmányozásának mintegy 90 százaléka tengereken, óceánokon zajlik, ezen a területen is megjelent a költségcsökkentő "okosítás" igénye.
A szigorodó emissziós előírások és a bérjellegű kiadások visszafogásának szándéka miatt egyre több mérnök foglalkozik az önvezető vízi közlekedés lehetőségével. Ilyen kezdeményeztés a finn Tekes befektetési ügynökség által foinanszírozott Advanced Autonomous Waterborne Applications Initiative, amelynek keretében 6,6 millió eurót, vagyis bő 2 milliárd forintot fordítanak vonatkozó kutatásokra.
Távoli irányítóközpontból lehetne "vezetni" a jövőben a hajókat |
A fejlesztéseket az autóipar mellett turbinák gyártásában is érdekelt Rolls-Royce irányítja. A vállalat közlése alapján egyetemek, hajótervezők, eszközgyártók és hajózási osztályozó szervezetek fogtak össze, hogy megvizsgálják az önvezető hajók gazdasági, szociális, jogi, szabályozási és technológiai tényezőit, válaszokat keresve a nyitott kérdésekre.
Oscar Levander, a Rolls-Royce Marine alelnöke szerint beköszöntött az intellignes hajózás hajnala, a jövőt illetően pedig az okoshajók a komplex termelési és logisztikai rendszerek integrált részét fogják képezni, a hatékonyság és a profit növelésére fókuszálva.