Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Húsz éven belül szinte minden teherautót elektromosra cserélne Kalifornia
A tervek szerint 2040-re 500 ezer elektromos teherautó közlekedne Kaliforniában, a napokban elfogadott törvény pedig azt követeli meg, hogy 2035-re az államban közlekedő teherautók legalább 60 százaléka legyen zéró kibocsátású. Ez az első ilyen irányú szabályozás az Egyesült Államokban.
A hírnek bizonyára örülnek a Teslánál, hiszen néhány héttel ezelőtt jelentette be a kaliforniai vállalat, hogy szeretnének elektromos kamiont gyártani. A hír akkor megdobta a Tesla részvényeit, és úgy tűnik, valóban nagyot kaszálhat a cég egy ilyen járművel.
A Tesla mellett a hidrogéncellás meghajtású teherautókkal foglalkozó Nikola is jól járhat a szabályozással, és amennyiben az ő megoldásuk terjed el, akkor nem biztos, hogy akkumulátorosra cserélik a kaliforniai teherautókat, de a lényeg a kibocsátás csökkentése.
Környezetvédelmi és egészségügyi előnyök
A kaliforniai döntéshozók az áruszállítás környezetbaráttá tételétől dollármilliárdos megtakarításokat várnak a nagyobb flottákat üzemeltető cégeken keresztül, és akár 9 milliárdos egészségügyi hasznot is remélnek. Emellett több ezer új munkahely létrejöttére is számítanak – írja a Forbes.
Nem véletlenül lehet Kalifornia az első az ilyen szabályozások terén, ugyanis az állam légszennyezettségi adatai rendkívül rosszak, a kaliforniaiak zöme szenved a légszennyezettségtől és a szmogtól.
A károsanyag-kibocsátástól teljesen mentes áruszállítás elérését 2045-re várják Kaliforniában, addigra várható, hogy lecserélik az összes dízelüzemű kamiont és kisebb teherautót.
Anyagilag is megéri az elektromobilitás a fuvarozásban
A Forbes cikke felhívja rá a figyelmet, hogy az átállással hosszútávon rengeteg pénz spórolható az üzemanyagon. Mint írják, 2010-hez képest 87 százalékkal olcsóbb egy elektromos jármű fenntartása ma, és a 2020-as évek közepére eljöhet az a fordulat is, hogy az elektromos autók olcsóbbak lesznek a hagyományos meghajtású járműveknél. Ha a tendencia nem változik, akkor 2040-re, mikorra Kalifornia lecserélné a teherautóinak a zömét, már bőven olcsóbb lesz elektromos járműveket vásárolni és üzemeltetni.
Elemzők azt várják, hogy akár 7 milliárd dollárt is spórolhat összességében az állam ezzel a módszerrel az elkövetkező 20-25 évben. Ez persze nagyon hosszú idő, ez alatt sok tényező változhat meg, de a jelenlegi tendenciák azt mutatják, hogy megéri váltani.