Trend Hivatalos: egyelőre nem lesz hidrid meghajtású repülőgép

Hivatalos: egyelőre nem lesz hidrid meghajtású repülőgép

autopro.hu/P.B. | 2020.05.06 12:21

Hivatalos: egyelőre nem lesz hidrid meghajtású repülőgép

Fotó: Airbus

A 2017-ben induló projektben az Airbus mellett a Rolls-Royce és a Siemens vett még részt, ám a Siemens már tavaly bejelentette, hogy kiszáll az együttműködésből. A száz ülőhellyel rendelkező, regionális repülésekre tervezett, hibrid meghajtású repülőgép terve így nem válik valósággá, legalábbis egyelőre nem.

2017-ben az Airbus, a Rolls-Royce és a Siemens elindította az E-Fan X nevű projektet, melynek célja a repülés károsanyag-kibocsátásának csökkentése volt. Ezt a célt egy hibrid meghajtású, regionális forgalomra tervezett, 100 ülőhelyes repülőgéppel kívánták elérni.

A Siemens 2019-ben szállt ki a projektből, az elektromos repüléssel foglalkozó üzletágát eladta a Rolls-Royce-nak. A projekt befejezéséről szóló bejelentéshez most a Rolls-Royce is csatlakozott.

Az Airbus nem mond le a repülés megreformálásáról

Grazia Vittadini, az Airbus technikai vezetője az Electrive című lapnak elmondta, hogy az Airbus továbbra is elkötelezett a repülés károsanyag-kibocsátásának csökkentése mellett. Mint fogalmazott, biztosak benne, hogy nincs jövő a repülés megreformálása nélkül.

A hibrid meghajtáson kívül Vittadini a hidrogén alapú üzemanyagokat is megemlítette, mint lehetséges alternatíva a légi közlekedésben, a repülés zöldebbé tételét pedig hatalmas kihívásnak nevezte.

A koronavírus-járvány csak mérsékelten befolyásolta a projektet, ám a válság miatt a légi közlekedés egyébként is nehéz helyzetbe került, ahogyan maga az Airbus is veszteséges évet zárt.

Kiemelt Partnereink