Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hivatalos: egyelőre nem lesz hidrid meghajtású repülőgép
A 2017-ben induló projektben az Airbus mellett a Rolls-Royce és a Siemens vett még részt, ám a Siemens már tavaly bejelentette, hogy kiszáll az együttműködésből. A száz ülőhellyel rendelkező, regionális repülésekre tervezett, hibrid meghajtású repülőgép terve így nem válik valósággá, legalábbis egyelőre nem.
2017-ben az Airbus, a Rolls-Royce és a Siemens elindította az E-Fan X nevű projektet, melynek célja a repülés károsanyag-kibocsátásának csökkentése volt. Ezt a célt egy hibrid meghajtású, regionális forgalomra tervezett, 100 ülőhelyes repülőgéppel kívánták elérni.
A Siemens 2019-ben szállt ki a projektből, az elektromos repüléssel foglalkozó üzletágát eladta a Rolls-Royce-nak. A projekt befejezéséről szóló bejelentéshez most a Rolls-Royce is csatlakozott.
Az Airbus nem mond le a repülés megreformálásáról
Grazia Vittadini, az Airbus technikai vezetője az Electrive című lapnak elmondta, hogy az Airbus továbbra is elkötelezett a repülés károsanyag-kibocsátásának csökkentése mellett. Mint fogalmazott, biztosak benne, hogy nincs jövő a repülés megreformálása nélkül.
A hibrid meghajtáson kívül Vittadini a hidrogén alapú üzemanyagokat is megemlítette, mint lehetséges alternatíva a légi közlekedésben, a repülés zöldebbé tételét pedig hatalmas kihívásnak nevezte.
A koronavírus-járvány csak mérsékelten befolyásolta a projektet, ám a válság miatt a légi közlekedés egyébként is nehéz helyzetbe került, ahogyan maga az Airbus is veszteséges évet zárt.