Trend Ezrével működtet illegális töltőket a Tesla Németországban

Ezrével működtet illegális töltőket a Tesla Németországban

autopro.hu/P.B. | 2022.08.23 07:17

Ezrével működtet illegális töltőket a Tesla Németországban

Fotó: Twitter/Tesla

Nemcsak a töltési infrastruktúra épül lassan Németországban, hanem annak a szabályozása sem volt elég gyors: egy 2019-es jogszabály miatt lényegében a német töltők zöme illegálisan működik, de természetesen ez nem jelenti azt, hogy a hatóságok folyamatosan büntetik az üzemeltetőket.

A 2019. április 1-jén hatályba lépett szabályozás értelmében a nyilvános és a magán töltőoszlopokat is hitelesített fogyasztásmérővel kell ellátni Németországban – és ez vonatkozik a korábban átadott töltőkre is. Mivel rengeteg olyan töltőoszlop van, amit a jogszabály előtt alakítottak ki, így ezek a berendezések illegálisak. A töltőket csak lassan látják el mérőkkel.

A Handesblatt összegzése szerint a legtöbb fogyasztásmérő nélküli töltővel a Tesla rendelkezik az országban: az amerikai vállalat 1808 illegális töltőt üzemeltet Németország területén. A probléma azonban másokat is érint, ugyanis a Tritium, Efacec, illetve Delta töltőgyártók termékeit használó hálózatoknak még műszaki megoldás sincs a kezükben.

Jelenleg csak az ABB, az Alpitronic, az ADSTec és a Compleo hozott ki a jogszabálynak megfelelő oszlopokat a piacra.

Nehéz megoldást találni

Az EnBW hálózata jelenleg 70, a Charge On töltői 30 százalékban felelnek meg a követelményeknek, de az Ionity sincs könnyű helyzetben, mivel oszlopainak nagy része még az új szabályozás előtt tervezett modell – írja a Handesblatt cikke alapján a villanyautosok.hu.

A szolgáltatók panaszai szerint a jogszabály előírásainak betartását különösen a régebbi töltőoszlopoknál nehéz megoldani, hiszen ezeket évekkel ezelőtt tervezték és nem is biztos, hogy át lehet építeni őket – ha pedig igen, az kifejezetten költséges feladat: maga az átépítés több ezer euróba kerül oszloponként. Az EnBW hálózat például már eddig is millió eurós nagyságrendben költött erre.

Egyelőre elnézőek a hatóságok

Érthető módon a német hatóságok rugalmasan kezelik a helyzetet, pedig ha papír szerint betartatnák a szabályokat, akkor oszloponként 50 ezer euro büntetést szabhatnának ki, ami a Tesla esetében például 90 milliós tétel lenne. Végső esetben a töltőpontokat is bezárathatnák.

Igaz, a rugalmassághoz hozzátartozik, hogy a szövetségi minisztérium is azt kérte, hogy egyelőre ne bírságoljanak.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink