Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Drasztikusan csökkentenék a teherautók kibocsátását
Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa előzetes megállapodásra jutott a nehéztehergépjárművek kibocsátáscsökkentését illetően. Helyben hagyva a Bizottság javaslatát, 2040-ig a 7,5 tonnánál nehezebb új teherautók szén-dioxid-kibocsátását 90 százalékkal kell lejjebb szorítani.
A tehergépkocsikra vonatkozóan 2019 óta vannak érvényben európai uniós emissziós korlátozások, most pedig az unió célja, hogy 2030-ra, 2035-re és 2040-re új emissziós célértékeket fogalmazzon meg, támogatva a blokk 2050-es klímasemlegességi célját.
A Parlament és a tagállami minisztereket tömörítő Tanács által jóváhagyott tervek szerint a 2019-es szinthez képest az új tehergépjárműveknek 2040-ben flottaszinten 90 százalékkal kell majd kevesebb szén-dioxidot kibocsátaniuk. Köztes célként 2030-ra 45 százalékos, 2035-re pedig 65 százalékos emissziócsökkentést kell majd elérniük a teherautógyártóknak.
Ugyanezen kibocsátási követelmények vonatkoznának a távolsági autóbuszok gyártóira is az Európai Bizottság tervezete szerint. A városi buszok esetében 2030-ig 90 százalékos, 2035-ig pedig 100 százalékos kibocsátáscsökkentést várnának majd el.
Nincs egyetértés
A tervezetet nem támogatta az Európai Néppárt (EPP), a Parlament legnagyobb képviselőcsoportja. „A Zöldek és a Szociáldemokraták a baloldal és a liberálisok támogatásával ismét hűek maradtak a tiltáson alapuló ideológiájukhoz” – kommentálta a szavazás eredményét Jens Gieseke, az EPP egyik képviselője a Reuters beszámolója szerint.
Az emissziós limitek nem fognak vonatkozni a kis volumenű gyártókra, illetve a bányászatban, mezőgazdaságban, a hadseregben, illetve a sürgősségi szolgálatok flottáiban használt járművekre.
A jóváhagyási folyamat következő lépéseként az előzetes megállapodást a tagállami minisztereknek és a Parlament környezetvédelmi szakbizottságának kell megszavaznia.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!