Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Drága mulatság az elektromos buszozás
Skandinávia legnagyobb autóbusz-üzemeltetője a Nobina, a cég a dán, a svéd, a norvég és a finn piacon is jelen van, ezekben az országokban számos gyártó elektromos modelljét üzemelteti már hosszú évek óta. A kommunikációs vezető szerint az iparág igencsak alábecsülte a villamosítással járó költségeket.
A Nobina kommunikációs vezetője, David Erixon a svéd Bussmagasinet című lapnak adott interjút, amit magyarul a Magyarbusz Info szemlézett. Erixon elmondta, hogy jelenleg összesen 750 darab, 11 különféle gyártótól származó elektromos autóbuszt üzemeltet a vállalat négy országban – az első e-buszokat pedig már 2016-ban forgalomba állították.
A Nobina tehát elegendő tapasztalatra tett szert ahhoz, hogy kijelenthessék: „az általános kép egyértelmű, az iparág igencsak alábecsülte a villamosítással járó költségeket” – mondta Erixon, aki ugyanakkor leszögezte, hogy természetesen pozitívan állnak az elektromos átállásához, viszont alábecsülték az ezzel járó egyéb költségeket – szerinte vélhetően az egész szegmens így van ezzel.
Erixon az interjúban arról is beszél, hogy a vállalatnál tisztában voltak azzal, hogy az elektromos buszok üzemeltetési költsége magasabb. A villanyhajtású buszok üzemeltetése kapcsán megjelenő legmegterhelőbb tétel az akkumulátorok cseréje, amivel ugyan számoltak a Nobinánál, azonban arra számítottak, hogy ezek a költségek az akkutechnológia gyors fejlődésének köszönhetően évről-évre csökkenni fognak – ez egy darabig így is volt, de az elmúlt években elszabadult a nyersanyagok ára, amit megéreznek a cégnél is.
Egyelőre jobb, ha maradnak a városban
A Nobina a helyközi szegmensben is vizsgálja az elektromos autóbuszok alkalmazhatóságát, de a cég tanulmányai szerint a hajtásmód ilyen jellegű felhasználása egyértelműen jóval drágább, mint a környezetbarát hidrogénezett növényi olajjal (HVO) és biodízellel (B100) üzemelő autóbuszok használata – írja a Magyarbusz Info.
Nehezíti a helyzetet, hogy a helyközi közlekedésben még Skandináviában sem épült ki kellő töltési infrastruktúra, ráadásul a gyártók is kevés elektromos helyközi buszt kínálnak.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!