Trend Diess nem ejtett volna könnyeket a belső égésű motorokért

Diess nem ejtett volna könnyeket a belső égésű motorokért

autopro.hu/P.B. | 2022.07.08 10:22

Diess nem ejtett volna könnyeket a belső égésű motorokért

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess keveset gondol a szintetikus üzemanyagokra, azokat nem tartja releváns kérdésnek a konszern életében. Ennek oka, hogy Diess úgy gondolja, a VW hamarosan piacvezető lesz az elektromos autók terén.

Herbert Diess a Süddeutsche Zeitungnak adott interjújában elsősorban azzal támadta a szintetikus üzemanyagokat, hogy azok nem hatékonyak. Ezeknek az üzemanyagoknak a hatásfoka rendkívül rossz – mondta Diess, hozzátéve, hogy az ilyen üzemanyagok előállítása sok áramot igényel.

„A folyamat talán néhány százalékkal optimalizálható, de a nagyságrend változatlan: ha 2030-ban valaki 10 euróért ’tankol’ csak árammal, akkor 500 kilométert tud megtenni, ugyanekkora hatótávhoz 60 euróra lenne szüksége egy szintetikus üzemanyaggal hajtott autó vezetőjének” – mondta Diess.

Különösen Németországban viszonylag meglepő egy járműipari szereplőtől ez a vélemény, hiszen az EU-ban a németek voltak az egyik szószólói annak, hogy 2035 után is maradhassanak belső égésű motorral szerelt új autók, ha azok karbonsemlegesek. Mint ismert, a magyar autóipar is üdvözölte ezt a döntést.

Nem lesz gond az infrastruktúra, az akkuhiány már annál inkább

Diess nem hiszi, hogy a töltőállomások hiánya miatt meghiúsulna az elektromos autókra való átállás. A vezető szerint Európában nem lesz gond az infrastruktúrával, mert jelenleg rengeteg befektetési forrás áramlik be a területre, ráadásul az olajcégek is részt vesznek ebben a folyamatban, hogy a benzinkutak megmaradhassanak.

A Volkswagen-vezér szerint is lehetnek gondok az elektromos átállással, ám szerinte a szűk keresztmetszetet az évtized közepétől Európában és máshol is az akkumulátorgyárak kapacitása jelentheti. Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, negatív forgatókönyvek szerint akár akkumulátorhiány is jöhet 2025 környékén.

Lehagyják a Teslát is

Diess véleménye szerint a Volkswagen Csoport az előttünk álló időszakban előnyben lesz a Teslával szemben, mivel könnyebben tudja felpörgetni hagyományosabb gyártását, mint az amerikai versenytárs.

„Lehetőséget kell teremteni arra, hogy most gyorsabban felpörögjünk, ezzel talán idén egy kicsit csökkenthetjük a Tesla előnyét az elektromos autók gyártásában. És 2025-re világpiaci vezetők lehetünk az elektromos autók terén” – mondta.

A vezető kitért a kínai helyzetre is, megerősítve korábbi álláspontját, miszerint a Volkswagen helyi jelenléte segíti az ujgur kisebbség helyzetét.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink